برگزاری نشست معجزه مادری ویژه مبلغات در سنندج

نشست معجزه مادری ویژه مبلغات در شهرستان سنندج به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در نشست معجزه مادری که با حضور مبلغات اهل سنت و تشیع شهرستان سنندج برگزار شد؛ اظهار داشت: نقش زنان و مادران در تحکیم پیوند اجتماعی در جامعه امروزی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در جامعه اسلامی و ایرانی، نقش زنان و مادران مسلمان در تحکیم روابط اجتماعی در خانواده و اجتماع نقشی اثرگذار می باشد و در این میان کسانی که خود پرچم و رسالت تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی را به دوش می کشند می تواند مهم تر و اثر گذارتر باشد.

حجت‌‎الاسلام محمد خواه عنوان کرد: یکی از آفات در بحث تبلیغ معارف دینی جزیزه‌ای عمل کردن و عدم توجه به اولویت های تبلیغی است و باید مبلغات برای رسیدن به اهداف مشترک در یک راستا فعالیت داشته باشند تا شاهد تاثیر بیشتر آن در این حوزه باشیم.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: ظرفیت تبلیغ، یک ظرفیت بزرگ و وسیع می باشد و دین اسلام حاصل مجاهدتهای مبلغین دینی از گذشته تا به امروز است .

در ادامه حجت‎‌الاسلام حسینی مجد، امام جمعه شهر تویسرکان از حضرت زهرا (س) یه عنوان یکی از الگوهای بارز برای زنان جامعه اسلامی نام برد و گفت: خداوند حضرت زهرا(س) را انتخاب کرد تا الگو و سرمشقی برای همه مردم باشد.

وی افزود: برای رسیدن به کمال طیبه ایمان و عمل صالح برای هر زن و مرد مانند نردبانی است که او را به اوج می رساند. امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: عالم و مبلغ دین اگر می خواهد موفق باشد باید در دل از خدا بترسد و با عبادت مستمر و قلب و روح تاثیر گذار باشد. وی اظهار داشت: مبلغین باید کلام و رفتار حضرت زهرا(س) را با هنر آمیخته و برای مخاطب بازگو کنند تا الگو گیری بیشتر داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی مجد افزود: خودسازی مقدمه تبلیغ است و مبلغ زمانی موثر است که با عمل به مردم نشان داد شود.

وی با اشاره به ایثار و گذشت حضرت زهرا(س) در تاریخ اسلام عنوان کرد: رشادتها و از خود گذشتگی های حضرت زهرا(س) در زمان خود و همگام بودن ایشان با پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) از بهترین الگوها برای دختران و زنان جامعه است .

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور بیش از 80 نفر از میلغات اهل سنت و تشیع شهرستان سنندج برگزار شد شیوه های تبلیغ به صورت مطلوب و اثر گذاری بیشتر آن در ایام فاطمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1739245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha