قدرت اثبات حقانیت امامت امیرالمومنین نشانگر علم الهی حضرت زهرا (س) است

آیت الله احمد شیخ بهایی گفت: آگاهی از تفسیر قرآن کریم، فلسفه احکام، تاریخ جاهلیت و تاریخ اسلام حوادثی که گذشته در آینده اتفاق می‌افتد قدرت منطق در مناظره رو در رو و اثبات حقانیت خود و خلافت و امامت امیرالمومنین (ع) نکاتی است که می توان از خطبه حضرت برداشت کرد و نشانگر علم الهی این فخر زنان عالم است.

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: زندگی حضرت زهرا (س) دارای نکته‌های فراوانی است که با محورهای بیانیه گام دوم انقلاب مطابقت دارد.

این استاد حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه معنویت در زندگی زهرای مرضیه موج می‌زند، ابراز کرد: نماز او به قدری نورانی است که خداوند متعال به ملائکه مباهات می‌کند و دعاهای او در نیمه شب، اشک‌های او در سجده الگوی فرزندان بزرگوارش است.

وی با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی را بانوان ما باید از آن حضرت فرا بگیرند، خاطرنشان کرد: ساده زیستی، قناعت، همراهی با قشر محروم جامعه، تقسیم وقت، کار با خادمه خود، ازدواج به هنگام، فرزندآوری و تربیت فرزند همراهی با امام جامعه از قسمت‌های درس آموز زندگی حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام شیخ بهایی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در زمان حیات پیامبر (ص) مثل یک مادر با حضرت رفتار می‌کرد و در مشکلات کمک کار پدر بود و در سختی های زندگی با شوهرش همراهی می‌کرد.

این استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که همسرداری زهرای مرضیه نمونه است، عنوان کرد: آن حضرت هرگز از همسرش امیرالمومنین (ع) چیزی نخواست که نکند توان مالی آن را نداشته باشد و خجالت زده شود.

وی حضرت زهرا (س) در فرزندآوری نمونه است، در ۹ سال زندگی مشترک فرزندانی تربیت کرد که به فرموده امام خمینی (ره) نورشان از خاک تا آن سوی افلاک می‌درخشد فرزند آخری ایشان محسن نام داشت که قبل از تولد به شهادت رسید.

آیت الله شیخ بهایی بیان کرد: در انفاق و احسان امام حسن (ع) عبادت شبانه مادر را گزارش می‌کند که بعد از نماز برای همه همسایگان دعا کرد، گفتم مادر برای خودمان دعا نکردی فرمود؛ پسرکم همسایه بعد خانه یعنی در خصوصی‌ ترین مسئله که دعای خیر و درخواست از خداست همسایه را مقدم می‌دارد و همین نوع نگاه، زهرای مرضیه را با اقشار جامعه نشان می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: علم و دانش زهرای مرضیه به حدی است که مرجع و پاسخگوی سوالات زنان مدینه است از خطبه آن حضرت در مسجد می توان به گوشه‌ای از دریای علم و معرفت این بانوی بزرگوار پی برد.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی از تفسیر قرآن کریم، فلسفه احکام، تاریخ جاهلیت و تاریخ اسلام حوادثی که گذشته در آینده اتفاق می‌افتد قدرت منطق در مناظره رو در رو و اثبات حقانیت خود و خلافت و امامت امیرالمومنین (ع) نکاتی است که می توان از خطبه حضرت برداشت کرد و نشانگر علم الهی این فخر زنان عالم است.

کد خبر 1739258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha