شاخصه های سبک زندگی فاطمی را با هنر و ادبیات تبیین کنیم

شاعر آیینی و پژوهشگر فرهنگی بر ضرورت تبیین مؤلفه ها و شاخصه های سبک زندگی فاطمی در جامعه با بهره گیری از ابزار هنر و ادبیات تأکید کرد.

محمد غفاری در گفت وگو با خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: از جمله اصلی ترین نیازهای ما در عرصه فرهنگی و اجتماعی تبیین شاخصه های فرهنگ و کلام نورانی اهل بیت(ع) به خصوص مادر سادات حضرت فاطمه(س) است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: ما باید در زمینه تبیین شاخصه ها و مؤلفه های فرهنگ فاطمی و سیره حضرت زهرا(س) از همه ظرفیت ها و ابزارهایی که در اختیار داریم همچون هنر، رسانه و ادبیات و از جمله شعر نهایت استفاده را ببریم.

این شاعر آیینی همچنین خواستار توجه عمیق به محتوای تولید شده در عرصه شعر و ادبیات متناسب با فرهنگ و سبک زندگی فاطمی شد و گفت: به لطف الهی در فرهنگ شیعی، پرداختن به مباحث مرتبط با ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) همواره جایگاه ویژه ای در شعر آیینی داشته ، منتهای مراتب مهم این است که همچون شعر عاشورایی در زمینه شعر فاطمی نیز شور و شعور و عاطفه و بصیرت با هم وجود داشته باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بیان داشت: شعرای آیینی کشور ما به جهت ارتباط مستقیمی که با هیئات و جلسات سوگواری دارند، نقش زیادی در تولید محتوا برای مادحین و مرثیه خوانان دارند و لذا پرداختن به شعر فاطمی و بررسی ابعاد مختلف آن نیازی جدی است که همواره می بایست مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1739297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha