تجلی «ایمان، اخلاق و محبت» در زندگی حضرت زهرا(س)

«ایمان، اخلاق و محبت» در زندگی حضرت زهرا(س) موج می زند و می تواند الگویی مناسب برای جوانان امروزی باشد؛ ایشان بالاترین جایگاه اجتماعی را داشتند اما در زندگی خود از کمترین امکانات مادی برخوردار بودند و گلایه ای هم نداشتند و امروز ترویج سبک زندگی فاطمی بسیار مورد نیاز است.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- سوم جمادی الثانی سالروز شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام و بهترین زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که روزی بسیار غمناک و اندوهبار برای همه مسلمانان جهان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام محسوب می شود.

حضرت زهرا(س) آن ماه درخشان آسمان ولایت و امامت که همه جهان مدیون رشادت ها و راهنمایی ها و شجاعت ها و دفاع های ایشان از ولایت و امامت است، به دلیل جهل و نادانی افرادی که در دام شیطان گرفتار شده بودند و چشمهایشان را بر روی حقیقت بسته بودند، مظلومانه به شهادت رسید.

تجلی «ایمان، اخلاق و محبت» در زندگی حضرت زهرا(س)

*فاطمه(س)؛سیده النساءالعالمین

حضرت فاطمه (س) یکی از پنج تن آل عبا و چهارده معصوم است که پیامبر اکرم (ص) او را برترین زن دو عالم معرفی کرده است، پدر ایشان حضرت محمد (ص) و مادرشان خدیجه کبری (س) نام دارد. 

حضرت زهرا (س) همسر امام علی (ع) و مادر گرانقدر امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و ام‌کلثوم است؛ در قرآن کریم آیه تطهیر، سوره کوثر، آیه اطعام و آیه مودت در شأن این بانوی بزرگوار نازل شده است. 

حضرت زهرا (س) در بیستم جمادی‌الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد، وی بانویی بود که بهترین الگوی بانوان جهان در همیشه تاریخ است و با ترسیم ویژگی اخلاقی و انسانی ایشان است که الگوهای دروغینی که سردمداران ستم‌پیشه جهان برایی انسان‌ها می سازند، رنگ خواهد باخت.

یکی از راه های شناخت عظمت این بانو تأمل در القابی است که به او داده شده است؛ هریک از این القاب بُعدی از شخصیت او را بازگو می کند و اگر دشمنان با از بین بردن برخی آثار و یا تحریف بعضی وقایع خواسته‌اند به گمان خود خورشید را از تابیدن بازدارند و حقیقت را پشت ابرهای دروغ و تهمت پنهان سازند، همین وجود القاب تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرده است. 

تجلی «ایمان، اخلاق و محبت» در زندگی حضرت زهرا(س)

*تجلی ایمان و اخلاق در زندگی حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام محسن محمدی-مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می تواند یک الگویی برای جامعه ما و همه مردان و زنان باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به بحث معنویت و اخلاق توجه ویژه ای داشتند، افزود: ایشان تاکید کردند که معنویت و اخلاق است که زندگی را شیرین می کند حتی اگر امکانات مادی نباشد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اما اگر معنویت و اخلاق نباشد و همه امکانات مادی فراهم باشد در عین حال زندگی جهنمی بیشتر نیست و این را در زندگی ۹ ساله و کوتاه حضرت زهرا (س) و علی(ع) شاهد هستیم که از نظر امکانات مادی، زندگی آن چنانی نداشتند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: سطح زندگی حضرت زهرا و علی(ع) بسیار پایین بود و نشان می دهد که ایمان و اخلاق در اوج خودش بوده است و وقتی انسان، ایمان به خدا داشته باشد ملاک، ایمان به خدا می شود.

*قلب حضرت زهرا(س)؛مملو ایمان به خدا

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت در ادامه عنوان کرد: هدف و مقصود از ازدواج در زندگی حضرت زهرا و علی(ع) تکمیل مباحث و ارزش های دینی و اعتقادی است.

وی با اشاره به تجلی معنویت در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: ایشان به خدا توجه بسیاری داشتند و در شب ازدواج به یاد قیامت می افتند و نشان دهنده اوج ایمان ایشان است و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز ایمان حضرت زهرا سلام الله علیها را تایید کرده است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: قلب حضرت زهرا سلام الله علیها، مملو ایمان به خدا است و به ما این درس را می دهد که اگر اهل ایمان باشیم، سختی های زندگی ما را از پا در نمی آورد.

*توجه حضرت زهرا(س) به انفاق و نیازمندان 

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت بیان کرد: دختر پیامبر اکرم(ص) بالاترین جایگاه اجتماعی را داشت اما از نظر امکانات مادی در پایین تر سطح بود و گلایه هم نمی کرد و همسرش و فرزندانش از ایشان راضی بودند.

وی در ادامه گفت: ارتباط صمیمی و معنوی قوی بین حضرت زهرا و علی (ع) حاکم بود و اخلاق به معنای ایثار و گذشت و فداکاری نسبت به خانواده و جامعه است و ما این را در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها می توانیم مشاهده کنیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اوج فداکاری به مردم و خانواده در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها قابل مشاهده است، افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها، خودپرست و خودبین نبود و زندگی مردم برای ایشان بسیار مهم بود.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت ادامه داد: توجه به نیازمندان و انفاق و محبت در زندگی ایشان موج می زند و نشان می دهد که اخلاق در این خانواده حکم فرما است و مجموعه این موضوعات را نگاه می کنیم ایمان انسان قوی تر می شود.

وی عنوان داشت: اگر می خواهیم زندگی مادی و معنوی خوبی داشته باشیم تنها راه آن توجه به معنویت و اخلاق است و برای رسیدن به آن باید به زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و نوع زندگی و خصوصیات زندگی اهل بیت علیهم السلام توجه کنیم و با استفاده از ابزار هنر به ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی بپردازیم که نیاز ضروری جامعه است.

کد خبر 1739304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha