دستِ دعای سوگواران طوبای علی دخیل تابوتِ اجابت شهدای گمنام

خنجری فرود آمد، پهلویی شکست، جهان بی‌مادر شد و سنگ‌نشانی که برای همیشه مخفی ماند؛ شهدای گمنام که در بی‌نشانی به ام‌الائمه اقتدا کرده‌اند، چند سالی است که درست در سالروز شهادت مادر رستاخیزی در شهرها بپا می‌کنند.

خبرگزاری شبستان-کرمان؛ طاهره بادامچی

ساعت به لحظه عروج نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود؛ عقربه‌هایی که شتابان از پی هم می‌آیند تا فاصله وصل دردانه نبی به پدر را کمتر کنند اما آیا عقربه‌ها نمی‌دانند با این سرعت، لحظه به لحظه بر اندوه بی‌پایان علی‌علیه السلام می‌افزایند و بی‌رحمانه او را از محبوبه‌ی خویش جدا می‌سازند؟

دستِ دعای سوگواران طوبای علی دخیل تابوتِ اجابت شهدای گمنام

گویا حوریه‌های بهشتی از یک سو در غم جانسوز علی که به جبر دهر از طوبای خویش مفارقت می‌کند، سیمای خود خراشیده و از سوی دیگر بی‌تاب رسیدن حوریه‌ای هستند که ۱۸ سال در میان زمینیان زیسته و کم هم بی‌مهری و خشونت مردمان روزگار ندیده؛ حالا وقت عزیمت او به منازل امن بهشتی فراهم شده است.

خنجری فرود آمد، پهلویی شکست، جهان بی‌مادر شد و سنگ‌نشانی که برای همیشه مخفی ماند تا آیندگان بدانند خالی کردن پشت‌ ولایت و امامت، تاوانی چنین سنگین دارد.

دستِ دعای سوگواران طوبای علی دخیل تابوتِ اجابت شهدای گمنام

عشق فاطمه به علی فراتر از یک عشق بین‌ زوجین که عشق کمال یافته‌ی مأموم به امام و ولی خویش است و این عشق و ارادت تا مخفی ماندن مزار بانوی عالمیان از دید همه کسانی که به ولایت جفا کردند، پنهان ماند و این جلوه تام و تمامی است از تولا و تبری فاطمه به امام خویش و از دشمنان امام خود.

بیش از ۱۴۰۰ سال از این داغی که بر دل تاریخ شیعه مانده، می‌گذرد؛ شهدای گمنام که در بی‌نشانی به ام‌الائمه اقتدا کرده‌اند، چند سالی است که درست در سالروز شهادت مادر رستاخیزی در شهرها بپا می‌کنند.

اصلاً جنس حضور شهدای گمنام متفاوت است؛ اگر حس قوی، انرژی سرشار، روح‌ قرین شده به معنویت حضور این شهدا و عطری که فضا را آکنده از آن کرده‌اند هم قابل تصویربرداری بود، شک ندارم بهترین عکس‌های سال جهان می‌شد.

دستِ دعای سوگواران طوبای علی دخیل تابوتِ اجابت شهدای گمنام

شهدای گمنام امروز بهترین واسطه میان خیل عظیم تشییع کنندگان و مادر سادات هستند تا این جمعیت عاشق به خیابان آمده در این روز را حاجت‌روا کنند.

دستان توسل هزاران نفر بر تابوتِ اجابت شهدای گمنام دخیل شده و چهره‌هایی که بسان ابر بهار از دیده می‌بارد به پیکرهای آرمیده در این تابوت‌ها که با شکوهِ یک عشق الهی بر شانه‌ی شهر تشییع می‌شود، التماس می‌کند.

هر کس به نیتی در این مراسم حضور یافته؛ یکی به رسم احترام و انجام وظیفه، یکی به رسم قدردانی، دیگری حاجتی دارد و... خلاصه هر که را می‌نگری به نیتی آمده اما تجربه ثابت کرده حضور هیچ‌کدام تصادفی نیست، این جمعیت به پای خود که نه به دعوت شهدا آمده‌اند.

دستِ دعای سوگواران طوبای علی دخیل تابوتِ اجابت شهدای گمنام

دعوتنامه‌ای که حامل پیام‌های متفاوتی است، به فراخور ظرفیت و توان و رسالتی که هر شخص در جایگاه خود می‌تواند ایفای نقش کند.

همزمان با سالروز شهادت جانسوز ریحانه‌النبی، حضرت زهرا سلام‌الله‌ علیها پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده که از هفته گذشته میهمان دیار کریمان هستند؛ امروز(۲۶ آذر) بر دستان مردم قدرشناس مردم تشییع و برای تدفین در نقاط از قبل اعلام شده بدرقه شد.

مراسم متمرکز وداع با پیکرهای مطهر این شهدا در اجتماع عزادارن فاطمی در میدان ولی‌عصر عجل‌الله تعالی با حضور اقشار مختلف مردم و مرثیه‌سرایی انجام شد.

دستِ دعای سوگواران طوبای علی دخیل تابوتِ اجابت شهدای گمنام

یکی از این شهدا ۱۷ ساله است که در عملیات والفجر ۳ در سال ۶۲ به شهادت رسیده و قرار است در رکن‌آباد رفسنجان تدفین شود.

چهار نفر از این شهدا ۱۹ ساله و مربوط به عملیات‌های والفجر ۱، تک دشمن، بدر و بیت‌المقدس هستند که به ترتیب در دانشکده فنی کرمان، پارک محله مدیریت کرمان، پارک جوان و پارک شهید مطهری رفسنجان تدفین می‌شوند.

پیکر پاک دو شهید ۲۰ ساله عملیات‌های والفجر ۸ و رمضان هم در اسفندقه جیرفت و خَبر بافت و یک شهید ۲۱ ساله عملیات کربلای ۴ هم در بیاض شهرستان انار تدفین می‌شود.

دستِ دعای سوگواران طوبای علی دخیل تابوتِ اجابت شهدای گمنام

پس از این شهدا، پیکر مطهر یک شهید گمنام دیگر نیز برای تدفین در محل دادگستری کل استان به مجموع شهدای گمنام افزوده شد که قرار است پنجشنبه این هفته(۳۰ آذر) تدفین شود.

کد خبر 1739366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha