مردم کهگیلویه و بویراحمد وفاداری خود به انقلاب و رهبری را اثبات کرده اند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام، گفت: مردم استان همواره وفاداری خود به انقلاب و رهبری را به اثبات رسانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم تشییع سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس  امروز همزمان با سالروز «شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها» با حضور پرشور گروه های مختلف مردم یاسوج با شعار«خوش آمدی قهرمان » و« وداع با لاله‌ها» برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه، جایگاه شهید و شهادت از دیدگاه قرآن و احادیث فوق العاده بالاست «عند ربهم یرزقون» هستند، گفتت: شهید یعنی انسانی که در مسیر انجام دادن وظیفه الهی کشته شود.

«سیدعلی احمدزاده» با بیان اینکه امروز، روز شهید گمنام حضرت زهرا(س) است و نمی دانیم مزار مطهر این بانوی شهیده کجاست؟ گفت: سه شهید خوشنام دوران دفاع مقدس چند روزی در استان به خوبی مورد استقبال پر شور مردم شهید پرور استان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تعدادی از شهدا در سالروز شهادت مادرشان حضرت زهرا(س) در همه نقاط ایران اسلامی به خاک سپرده می شوند و یکی از آنها در محوطه استانداری تدفین می شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: پیکرهای مطهر این شهدای گمنام در حالی میهمان مردم هستند که خانواده هایشان سال ها است چشم انتظار بازگشت پیکر مطهرشان به خانه بوده اند و امروز همه مردم ایران پدران، مادران، خواهران و براداران این شهدای معزز و والا مقام هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این شهدای والا مقام گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد ثابت کرده اند که همواره در کنار انقلاب و پشت سر رهبری قرار گرفته، قدر شهدا را می دانند و می دانند اگر عزت و احترام داریم و سرمان بالا است، به واسطه همین بزرگ مردان و دلاورانی است که در جنگ هشت ساله جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز ما میزبان شهدا هستیم اما در واقع میزبان حقیقی خود شهدا هستند، گفت: شهدا در روز شهادت مادر بزرگوارشان ما را دعوت کردند تا در این محفل و مجلس حضور داشته باشیم و در دنیا و آخرت شفاعت کننده ما باشند.

احمدزاده با بیان اینکه شهدای خوشنام قبلا در اداره اطلاعات، سپاه فتح و صدا و سیمای به خاک سپرده شدند، گفت: امروز هم استانداری استان مزین به یکی از شهدای دوران دفاع مقدس است و افتخار می کنیم که این شهید چراغ هدایتی برای کارکنان استانداری به عنوان بالاترین دستگاه نظارتی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جایگاه شهدا باید حفظ و تکریم شوند، بیان کرد: شهدا زنده هستند، وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹) هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزی داده می ‏شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این شهدای والامقام امروز در محوطه استانداری به خاک سپرده می شود و دو نفر دیگر به تهران انتقال داده می شوند تا در سایر استان ها که درخواست داده بودند به خاک سپرده شوند.

در این مراسم تشییع، بعد از اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهدای گمنام، پیکر دو شهید به تهران انتقال داده شد و پیکر یک شهید دیگر هم در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع این سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کنار پرچم ایران اسلامی، پرچم‌های عزای حضرت فاطمه زهرا(س)، پرچم‌ حزب‌الله و فلسطین بر دستان مردم به نشانه حمایت از مردم غزه دیده می‌شود. 

کد خبر 1739374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha