تابوت نمادین حضرت زهرا(س) بر دوش عزاداران فاطمی

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تابوت نمادین این بانوی بزرگ اسلام بر دوش مردم مومن و لایتمدار شهرستان شیروان تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آیین تشییع نمادین دخت مکرم نبی اکرم (ص) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همزمان با شام غریبان در میان حزن و اندوه عزاداران از محل مصلی امام خامنه ای(مزار شهید گمنام)  به سمت آستان متبرک قبور سادات شیروان برگزار شد.

 در این مراسم که جمع کثیری از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت ( ع ) حضور داشتند، سوگواران فاطمی در طول مسیر به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

مردم شیروان در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند و با خود بیرق های عزا حمل می کردند در این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی در مظلومیت حضرت زهرا (س) اشک ماتم ریختند و سالروز شهادت آن حضرت را گرامی داشتند.

حضور بانوان و جوانان و نوجوانان در این مراسم که به یاد تشییع و تدفین غریبانه آن حضرت برگزار شد، نشان از عشق و علاقه آنان به خاندان عصمت و طهارت دارد.

عزاداران که با شاخه های گل در این آیین حضور پیدا کرده بودند، تابوت نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) را گل باران کردند.

پس از پایان تشییع نمادین تابوت حضرت فاطمه زهرا(س)، تجمع عزادارن در آستان قبور سادات، سینه زنی، سخنرانی در باب شخصیت و فرهنگ فاطمی و پذیرایی شام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

فاطمه، نام مبارک دخت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و همسر امیرالمومنین علی (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه دیده به جهان گشودند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی گذشت، بنابر روایتی بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.

 

کد خبر 1739413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha