آبروداری موکب «بچه های مسجد» در عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بویراحمد با توجه به صبغه مردمی بودن خود به صورت مشترک اقدام به برپایی موکب «بچه‌های مسجد» در جوار حرم امامزاده مختار علیه السلام کردند.

خبرگزاری شبستان ___یاسوج: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان مراکزی مهم و فرهنگی در جوار مساجد با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص همچنین انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری، زمینه حضور قشر نوجوان و جوان جامعه را به مسجد فراهم می‌کنند.

این مراکز مهم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی، قرآنی، ورزشی و ... در سراسر کشور در حال فعالیت بوده و با استفاده از ظرفیت حداکثری مردم برای اهداف فرهنگی و هنری در جامعه تلاش می‌کنند.

با توجه به اینکه عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد بر اساس فعالیت‌های تبلیغی و دینی مبتنی بر تفکر و قرائت دینی استوار بوده، این مکان‌های فرهنگی علاوه بر تلاش برای جذب نوجوانان و جوانان، در مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله، کرونا و سایر حوادث به خوبی توانستند نقش ارزشمند خود را ایفا کنند.

با توجه به مردمی بودن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و راهبرد عملی آنها که مبتنی بر شبکه سازی و مشارکت مردمی است، این کانون‌ها به صورت انفرادی یا مشترک با سایر کانون‌های فرهنگی هنری در زمینه اجرای برنامه‌های مختلف نقش ارزشمند خود را به نمایش گذاشته‌اند.

ظرفیت کم نظیر نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باعث شده تا در مواردی که ضرورت دارد، اعضای کانون‌ها دست در دست یکدیگر در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌ها و فعالیت‌ها تلاش کنند.

آبروداری موکب «بچه های مسجد» در عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

امروز همایش پیاده‌روی «حرم تا حرم» همراه با مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهر یاسوج از حرم امامزاده عبدالله علیه السلام تا حرم امامزاده مختار با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار شهرستان بویراحمد برگزار شد.

گروه‌های مختلف مردمی در مسیر پیاده‌روی «حرم تا حرم» اقدام به برپایی موکب و خدمات رسانی به عزاداران شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کردند.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بویراحمد نیز با توجه به صبغه مردمی بودن خود به صورت مشترک اقدام به برپایی موکب « بچه‌های مسجد» در جوار حرم امامزاده مختار علیه السلام کردند که در این میان برخورد مودبانه اعضای موکب کانون های مساجد برای زائران و عزاداران بسیار قابل توجه بود و مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

آبروداری موکب «بچه های مسجد» در عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

در این موکب که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری کانون فرهنگی و هنری انقلاب فرهنگی مختار، کانون فرهنگی مقداد شرف آباد و کانون فرهنگی و هنری مکتب الزهرا (س) سرآبتاوه برپا شد، اعضای کانون به صورت خودجوش و با هزینه شخصی پذیرایی از زائران را بر عهده داشتند.

با توجه به اینکه خدمت به اهل بیت علیهم السلام کوچک، بزرگ، پیر، جوان، زن، مرد، مدیر، کارمند و ... نمی شناسد، در اقدامی قابل توجه مدیر فعلی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و همچنین مدیر سابق ستاد که از ساعات اولیه برپایی موکب حضور داشتند، با شیر، کیک، خرما، دمنوش، غذای گرم، چای و... از زائران حرم امامزاده مختار علیه السلام و همچنین عزاداران حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها استقبال و پذیرایی کردند.

آبروداری موکب «بچه های مسجد» در عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

در این اقدام مشترک کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بویراحمد حدود چهار هزار غذای گرم و بیش از دو هزار و ۵۰۰ قرص نان نیز بین عزاداران و زائرین توزیع شد.

آبروداری موکب «بچه های مسجد» در عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

آبروداری موکب «بچه های مسجد» در عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

کد خبر 1739436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha