آیت الله مظاهری: احدی به جز اهل البیت حضرت زهرا را نشاخت

مرجع تقلید عالم تشیع به شخصیت ذاتی بانوی دو عالم اشاره کرد و گفت: احدی به جز اهل البیت(ع) ابعاد ذاتی و شخصیتی حضرت زهرا(س) را نشاخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری در وصف حضرت زهرا(س) گفت: شخصیت بانوی دو عالم را هیچ کس جز اهل البیت(ع) نشاخته و تنها خاندان عصمت و طهارت به کهن ذاتی آن حضرت پی برده اند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: پرودگار عالم تجلی پیدا کرد با همه اسما و صفات خود در قرآن و نیز با همه اسما و حتی صفات مخفی در وجود اهل البیت(ع) تجلی ثانوی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه احدی نمی تواند به ذات حضرت حق پی ببرد، تصریح کرد: همانند همین موضوع، هیچ کس قادر به شناخت ذات اهل البیت(ع) نیست.

آیت الله مظاهری در توصیه های اخلاقی خود نیز به سیر تکاملی و کمال انسان اشاره کرد و اذعان داشت: جوانی که پارسال و امسالش هیچ تغییر نکرده باشد ضرر کرده است.

وی ادامه داد: انسان باید مثل دانه که رشد پیدا می کند تا به محصول برسد، روز به روزش رشد پیدا کرده و مسیر کمال را در دنیا و آخرت طی کند.

مرجع تقلید عالم تشیع با تاکید بر اینکه دنیا و آخرت ما باید رشد پیدا کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر رشد دنیایی و آخرتی، در نزدیک شدن به پروردگار نیز با گذر زمان باید روبه کمال باشیم.

کد خبر 1739437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha