۵ هزار نفر به تماشای مجلس تعزیه حضرت فاطمه زهرا(س) نشستند

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از ۲۴ تا ۲۶ آذرماه به مدت سه شب، پنج هزار نفر به تماشای اجرای مجلس تعزیه بانوی بزرگ اسلام نشستند.

زهره بابایی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۱۹ نفر از هنرمندان تعزیه شیروان، روستاهای ملاباقر و گلیان از توابع بخش مرکزی شهرستان در محل مهدیه به اجرای نمایش پرداختند که استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ فاطمی، گرامیداشت ایام فاطمیه و آشنایی مردم با زندگینامه و شهادت حضرت زهرا با زبان هنر و شناخت بیشتر عموم مردم به خصوص جوانان از سیره و روش و نیز نحوه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  بود که هر ساله توسط هنرمندان شهرستان اجرا می شود.

بابایی عنوان کرد: این تعزیه مجلس حضرت زهرا(س) به عزاداری بر رحلت پیامبر (ص)، بیماری حضرت زهرا(س) و وصیت حضرت به امیرالمومنین (ع)، حضرت زینب (س)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و پرداخته است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: در این آیین معنوی صحنه هایی از واقعه جانسوز تاسوعا و شجاعت و شهادت حضرت ابوالفضل (ع) و همچنین ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) توسط هنرمندان اجرا شد.

بابایی اضافه کرد: برگزاری و برپایی آیین های تعزیه خوانی و برپایی آیین های سوگواری ائمه اطهار (ع)، می تواند نقش به سزایی در رواج این هنر مذهبی در بین آحاد مردم برای تجسم مظلومیت و شجاعت و غربت ائمه (ع) داشته باشد، به طوری که هر کسی با دیدن این لحظات تعزیه تحت تاثیر قرار بگیرد و متاثر شود.

هم اکنون ۴۰۰ نفر در این شهرستان در قالب ۲۰ گروه تعزیه فعالیت می کنند که از کودک تا پیرمرد ۶۷ ساله به اجرای نمایش می پردازند.

کد خبر 1739451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha