حضرت زهرا(س) همه آنچه را داشت برای امام خود هزینه کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: شیعه واقعی باید برای امام خود هزینه کند. حضرت زهرا(س) همه آنچه را داشت برای امام خود هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، همزمان با شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سوگواری با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از محبان اهل بیت (ع)، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی استاد حوزه به سخنرانی پرداخت و گفت: زهرای مرضیه(س) فرمودند مثل امام همچون کعبه است، همانگونه که مردم سراغ کعبه می روند سراغ امام هم باید مردم بیایند نه اینکه امام سراغ آنها برود.

وی افزود: در روایات ما امام به پدر، مادر، برادر همراه و بسیار دلسوز، یا به باران، رفیق انیس، آب جاری، چشمه حیات و نور تشبیه شده است. همانگونه که کعبه سبب برکت است امام هم عامل برکت است، کعبه قداست دارد کسی حق ندارد به آن بی احترامی کند، امام هم همچون کعبه قداست دارد، نگاه به کعبه عبادت و نگاه به امام هم عبادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: کعبه رمز و نماد وحدت مسلمانان است، امام هم اینگونه است قلوب همه مسلمانان باید از امام هدایت بگیرند زیرا او محور و کانون است، همانگونه که مردم اطراف کعبه می چرخند باید گرد امام هم جمع شوند و او را تنها نگذارند. 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کعبه و امام کانون وحدت هستند. اظهار کرد: مسلمانان برای کعبه هزینه می کنند، سختی و مشکلات را در این مسیر تحمل می کنند. برای امام هم باید هزینه کنند و خمس بدهند و اگر لازم شد همچون حضرت زهرا(س) برای او جان هم بدهند.

وی با بیان اینکه رجوع مردم به امام برای تشکیل حکومت است، تصریح کرد: اگر مردم از ولی خدا حمایت و او را یاری نکنند نمی توانند تشکیل حکومت دهد. امام راحل با حمایت و به پشتوانه مردم حکومت تشکیل دادند. امروز ما نباید امام زمان(عج) در این مسیر را تنها بگذاریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه ما باید سراغ امام برویم، گفت: با نگاهی به تاریخ اسلام مردم با انگیزه های مختلفی نزد امام می آمدند، برخی حضور عاشقانه داشتند، از ابراز محبت های عاشقانه غفلت نکنید زیرا سبب رشد شما می شود. برخی حضور پیدا می کردند که اعمال خود را عرضه کنند تا بر درستی یا اشتباه بودن آن آگاه شوند. یکی از این افراد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بودند. اگر امروز مراجع تقلید ما می گویند شراب حرام و سگ نجس است و حفظ حجاب ضرورت دارد، به آیات قرآن و روایات مستند است. امروز که ما نمی توانیم خدمت امام زمان (عج) برسیم و عقاید و اعمال خود به ایشان عرضه کنیم، از قرآن و روایات علمای بزرگ شیعه استفاده کنیم و عقاید و اعمال خود را با آنها بسنجیم. نماز قرآنی آن است که انسان را از فساد و فحشا دور کند اگر نه نماز شخص مشکل دارد. 

این استاد حوزه علمیه درباره علت حضور برخی خدمت امام عنوان کرد: برخی خدمت ائمه معصومین می رسیدند که توبه کنند، امروز هم برخی جوانان که گاهی به گناه میل پیدا می‌کنند با حضور در حرم ائمه معصومین توبه کنند و مسیر درست را در پیش بگیرند. برخی خدمت ائمه معصومین (ع) می رسیدند که پرسشگری داشته باشند، امروز شاید ما نتوانیم خدمت امام زمان(عج) برسیم اما آنها ما را به علمای اسلام ارجاع دادند، مراجع بزرگ پاسخ مردم را می دهند. امروز شبهات زیاد است که با حضور در محضر علما می توان آنها را برطرف کرد.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما موظفیم به توصیه حضرت زهرا (س) امام را تنها نگذاریم، احیای امر ائمه این است که همه ما باید با هر ابزاری اعم از هنر، فن بیان یا اموال و حتی جان خود اهل بیت(ع) را یاری کنیم. شخصیت های بزرگ اسلام در قالب های هنری برای مردم شناسانده شوند. شیعه واقعی باید برای امام خود هزینه کند. حضرت زهرا(س) همه آنچه را داشت برای امام خود هزینه کرد.

کد خبر 1739455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha