شیخ عکرمه صبری پس از بازجویی، آزاد شد

مقامات رژیم صهیونیستی از شیخ عکرمه صبری در مورد درخواست مبادله زندانیان بازجویی کرده و سپس وی را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (۲۶ آذر ماه) به مدت سه ساعت کامل از وی درباره محتوای خطبه جمعه او که در اولین جمعه ماه دسامبر ایراد کرده است، بازجویی کردند.

وی افزود:  به دادستان اسرائیل اطمینان دادم که آنچه در خطبه جمعه بیان شده، تأییدی بر این بوده است که دین اسلام به تبادل اسیران تاکید دارد و آن را یک اقدام انسانی و متمدنانه می‌داند.

وی گفت: ابوبکر صدیق از اصحاب خود خواست که کودکان را نکشند، درختان را نسوزانند و اماکن عبادی را خراب نکنند، خواه مسجد، کلیسا یا کنست باشد.

شیخ عکرمه صبری اظهار کرد: به همه سوالات دادستان کل اسرائیل پاسخ دادم و تاکید کردم که حمله شهرک نشینان افراطی  به قدس شریف و مسجد الاقصی، مادر همه مشکلات است.

وی گفت: من به آنها اطمینان دادم که مخالف حملات شهرک نشینان هستم و مقامات اسرائیلی در زمینه مسئول هستند، زیرا از آنانی که اصرار دارند به اماکن مقدسه اسلامی حمله کنند، محافظت می‌کنند.

خالد زبارقه، وکیل دادگستری، نیز گفت: تحقیق از شیخ عکرمه صبری «نقض آشکار آزادی شخصی وی است و وی را از انجام فعالیت مذهبی و تبلیغاتی در شهر قدس منع می‌کند.

وی با بیان اینکه شیخ صبری ۸۵ ساله در دو سال گذشته مورد آزار و اذیت قانونی مستمر ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، گفت: این آزار و اذیت‌ها تحت فشار گروه‌های یهودی افراطی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این تجاوزات روزانه که خطیب مسجد الاقصی در معرض آن قرار می‌گیرد، دلالت بر ادامه جنگ مذهبی اسرائیل علیه فلسطینیان و مقدسات اسلامی در شهر قدس دارد.

کد خبر 1739464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha