الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) راهگشای مشکلات جامعه است

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانواده و غیره راهگشای مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام حسین تکمیلی، رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بی بی دو عالم بیش از همه توجه به خانواده داشت و الگوپذیری از زندگانی ایشان می تواند مشکل گشای اختلافات خانوادگی باشد و بسیاری از پرونده های قضایی و غلط که در دادگاه شکل گرفته اگر به سیره حضرت توجه شود برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های ایشان در خانه ارتباط عاطفی و همکاری دوسویه بین زن و شوهر است و با همه مقام و منزلتی که نزد خدا داشت، محبت حضرت زهرا(س) در صد جایگاه قیامت برای انسان مفید است که کم ترین آن لحظه مرگ است و آن کسی که به ایشان درود بفرستد خداوند گناهان او را خواهد بخشید و در حالیکه در بهشت هستید به شما ملحق شده است.

حجت الاسلام تکمیلی عنوان کرد: اهل بیت(ع) نسبت به حضرت زهرا(س) توجه ویژه ای داشتند، همه باید مودت و محبت در زبان و عمل نسبت به ایشان داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان اضافه کرد: سیره حضرت در خانواده با این جایگاه مقام، منزلت، علم و معرفت در خانه وظایف مادری خود را خوب انجام می داد و یک همکاری دو طرف بین ایشان و شوهرش برقرار بود که ارتباط و محبت دو طرفه بسیار مهم است و نباید زن اسباب خشم و ناراحتی شوهر را فراهم کند.

حجت الاسلام تکمیلی بیان کرد: زندگی حضرت زهرا می تواند برای جوانان و نوجوانان الگویی باشد تا اخلاق فاطمی و علوی را یاد بگیرند، صبر و تحمل ایشان زبانزد است و سیره ایشان برای فرزندان باید بازگو شود و خود به آن عمل کنیم تا زندگانی ما مملو از خوبی، صفا و صمیمیت باشد.

کد خبر 1739471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha