حمایت ۱۵ میلیاردی از فعالیت های موسسات فرهنگی هنری

حجت الاسلام سید احمد حسینی از اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به موسسات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری اجرای فعالیت های فرهنگی هنری به این موسسات است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به موسسات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری اجرای برنامه های فرهنگی هنری به این موسسات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: در همین راستا براساس طرح و ایده های ارائه شده از سوی موسسات فرهنگی هنری، اعتباراتی به این موسسات داده می شود تا بتوانند برنامه های فرهنگی هنری اجرا کنند.


وی با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبار به موسسات فرهنگی هنری بستگی به نوع طرح های ارائه شده دارد، ابراز کرد: طرح و برنامه های موسسات باید در یکی از پنج محور فرهنگ کار و تولید، پایداری خانواده و زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل و ارتقای کمی و کیفی تولید و مصرف کالاهای فرهنگی بومی باشد.


حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: تاکنون ۳۰ طرح به این اداره کل تحویل داده شده که پس از بررسی، طرح های متناسب با این پنج محور انتخاب و جهت بررسی نهایی به دبیرخانه قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: اجرای برنامه های فرهنگی هنری به موسسات واگذار شده و ارشاد اسلامی تنها وظیفه حمایت، نظارت و هدایت را بر عهده دارد.

کد خبر 1739489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha