درخواست بیش از ۱۰ هزار هنرمند و اندیشمند و روزنامه نگار جهان برای آتش بس فوری در غزه

بیش از ۱۰ هزار هنرمند، اندیشمند و روزنامه نگار با انتشار و امضای بیانیه‌ای خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، بیش از ۱۰ هزار هنرمند، اندیشمند و روزنامه نگار بیانیه ای با عنوان «جنگ باید متوقف شود... نه تروریسم، نه نسل کشی» را امضا کردند و خواستار پایان دادن به حملات مداوم اشغالگران علیه نوار غزه شدند.

روزنامه اسپانیایی  El Pais گزارش داد: این بیانیه در بازه زمانی ۱۷ اکتبر تا ۱۷ دسامبر، به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی برای پایان دادن به جنگ غزه برای امضا در دسترس قرار گرفت..

خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش داد: در این مدت ۱۰ هزار و ۳۲۷ نفر از جمله نزدیک به هشت هزار شهروند اسپانیایی به همراه شخصیت های دیگر از ۳۱ کشور این بیانیه را امضا کردند.

 درخواست برای «آتش بس فوری و مطلق» در میان دیگر خواسته هایی مطرح شد که از دولت اشغالگر خواسته شد بمباران را متوقف و قوانین بین المللی را رعایت کند.

 در این بیانیه همچنین بر لزوم دستیابی هر چه سریعتر به توافق صلح بر اساس راه حل دو دولت و به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید شده است.

 در میان افراد مشهوری که بیانیه را امضا کردند: «پیدرو آلمودوار» کارگردان، «آلبا فلورس»، ـویکی پنا« و «لوئیس توسار» هنرمندان سینمایی، «خوان مانوئل سرات»، «آمارال» و «تونی زنیت» موزیسین، «لوئیس گوردیلو» نقش و «خاویر ماریسکال» طراح مد دیده می شود.

کد خبر 1739506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha