وحدت حوزه و دانشگاه باید منجر به هم افزایی شود

وزیر علوم با بیان اینکه فرهنگ دانشگاهی با فرهنگ حوزوی تفاوت‌ها و اشتراکاتی دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه با تکیه بر نقاط مثبت و موثر باید منجر به هم افزایی حوزه و دانشگاه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز با حضور در مراسم نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت «علم، حکمرانی و تمدن اسلامی» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: فرهنگ دانشگاهی با فرهنگ حوزوی تفاوت‌ها و اشتراکاتی دارد، وحدت حوزه و دانشگاه با تکیه بر نقاط مثبت و موثر باید منجر به هم افزایی حوزه و دانشگاه شود.

وزیر علوم تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی هر کدام از این فرهنگ‌ها را به رسمیت بشناسیم و از جامعه حوزوی و دانشگاهی به دلیل فرهیختگی و فرزانگی انتظار می‌رود نکات مثبت را از هر دو طرف مورد استفاده قرار دهند.

زلفی گل افزود: مفهوم حوزه و دانشگاه این است که حوزویان از تجربیات موفق دانشگاهیان و دانشگاهیان از تجربیات موفق حوزویان استفاده کنند تا برای نقاط ضعف گذشته هزینه نکنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هر کدام از این فرهنگ‌ها ویژگی خاص خود را دارد افزود: توسعه با توصیه، موفق و محقق نمی‌شود؛ وحدت حوزه و دانشگاه زمانی محقق می‌شود که قوانین و مقرراتی داشته باشیم که منابع این دوقشر را به هم گره بزند و رعایت آن‌ها منجر به وحدت شود.

در این مراسم از هفتصدمین کتاب منتشر شده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با نام «مطالعه تطبیقی گرایش‌های تفسیری در آیات ایمان و کفر» به نویسندگی دکتر محمد اسعدی رونمایی و از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

کد خبر 1739598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha