سوگنامه نمایشی «بانوی باران» در گچساران به روی صحنه می رود

سوگنامه نمایشی با عنوان «بانوی باران» با مجوز و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران، اورنگ نارکی گفت: سوگنامه نمایشی بانوی باران با هدف ترویج و نشر فرهنگ فاطمی و سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) به نویسندگی و کارگردانی سید صادق فاضلی از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه ساعت ۱۹ در سالن آزادی نفت به اجرا در خواهد آمد.


 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران افزود: زبان هنر بستری مناسب برای نشر و انتقال فرهنگ فاطمی به نسل‌های جوان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هنر، زبان گویایی برای نشر این اندیشه است و هنر تئاتر قابلیت انتقال و تفهیم بالاترین اندیشه‌ها و تفکرها را دارد.


 نارکی ادامه داد: برای انتقال و ترویج فرهنگ فاطمی و اهل بیت (ع) هنر تئاتر و نمایش مناسب ترین قالب تلقی می‌شود و اجرای چنین سوگنامه‌ها و نمایش‌هایی برای نشر فرهنگ اهل بیت (ع) قطعا در جهت تحقق این مهم تاثیرگذار خواهد بود.


 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی بی نظیر و بی بدیل عالم خلقت و معیار کامل حجاب و عفاف برای بانوان جهان است، خاطرنشان کرد: پیام حضرت زهرا (س) حفظ کرامت و جایگاه زن بود و با توجه به حیات کوتاهی که داشت، الگویی خوب برای مسلمانان جهان و تمام بشریت و اولین مدافع ولایت و امام عدالت و آزادگی در تاریخ اسلام است.


وی هنر را زبان گویایی برای نشر این اندیشه دانست و گفت: هنر تئاتر قابلیت انتقال و تفهیم بالاترین اندیشه ها و تفکرها را دارد؛ لذا برای انتقال و ترویج فرهنگ فاطمی و اهل بیت (ع) هنر تئاتر و نمایش مناسب ترین قالب تلقی می شود.

کد خبر 1739600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha