مدرسه بستر رشد اخلاقی، اجتماعی دانش‌آموزان باشد

حیاتی گفت: مدرسه باید بستر رشد همه جانبه دانش آموزان در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و معنوی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دبیرستان پسرانه حضرت زهرا (س) یکی از مدارس ابتدایی شهر لامرد فارس در برپایی موکب حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه است که دانش آموزان را با این بزرگ بانوی اسلام بیشتر آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان مواکب را یک فرصت تربیتی بی‌بدیل دانست و گفت: بر اساس سند تحول تعلیم و تربیت، از مدرسه به عنوان محل رشد و پویایی می توان یاد کرد. 

ابراهیم حیاتی گفت: مدرسه باید بستر رشد همه جانبه دانش آموزان در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و معنوی را فراهم کند، بستری که با ایجاد تعاملات گسترده، زمینه رشد را هموارتر سازد.

وی با تاکید بر اینکه موکب یکی از بسترهای مهیای رشد کودکان است، تصریح کرد: فرزندان ما در فضای معنوی مواکب، با پروردگار ارتباط قلبی پیدا می‌کنند و با اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند و فرصت تفکر، ذکر، دعا، و تعلیم و تربیت که همانا قرب الهی است در روح و جان فرزندان ما بیدار خواهد شد.

مراسم عزاداری در این مدرسه با مداحی سیدهاشم موسوی ذاکر اهل بیت(ع) و همراهی سنج و دمام با حضور دانش آموزان و معلمان و کادر مدرسه و اولیا صورت پذیرفت.

گفتنی است؛ این موکب به همت دانش آموزان و والدینشان در مدرسه حضرت زهرا (س) لامرد محله تراکمه برپا شده و هر روز یک گروه از دانش آموزان میزبان هستند.

این مجتمع آموزشی که قریب به ۳۰۰ نفر دانش آموز دارد، برای ترویج فرهنگ فاطمی موکبی را در این مدرسه برپا کرده تا دانش آموزان، گرداننده این موکب باشند.
خبرنگار/محمود صابری زاده

کد خبر 1739649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha