مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در خراسان‌جنوبی ایجاد شود

اشرفی بر ضرورت ایجاد مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ بهینه‌تر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی صبح امروز (۲۸ آذر) در کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: دستگاه اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف با محوریت تعزیرات حکومتی متولی نظارت در سطح بازار برای رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم تعزیراتی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با توجه به نظارت‌های انجام شده در سطح بازار، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه تعزیراتی وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه باید در مدل بازرسی‌ها تجدیدنظر شود، تصریح کرد: هدف ما در بازرسی‌ها جریمه کردن مردم نیست بلکه خروجی نظارت‌ها باید رعایت سلامت و پایداری بازار و جلوگیری از گران‌فروشی باشد.

اشرفی بر ضرورت ایجاد مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در استان برای تحلیل تخصصی تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود نیروهای نظارتی، خواستاریم طرح نظارتی مدون و منسجمی برای مواجهه با ایام و مناسبت‌های خاص تعریف شده و تولید برنامه میسر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر تشدید نظارت‌ها بر بازار در آستانه شب یلدا تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ بهینه‌تر استفاده شود و مدل برخورد با پرونده‌های دارای تکرار تخلفات مشابه، متفاوت باشد و از حالت جریمه‌ای خارج و از ابزارهای مدیریتی دیگر استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: در تأمین اقلام اساسی برای ماه‌های پایان سال و ایام عید نوروز و ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد.

کاهش قیمت کالا در نمایشگاه شب یلدا

علی سرگلزایی- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به تب بازار برای خرید شب یلدا، اظهار کرد: در راستای حقوق مصرف‌کننده، طرح نظارتی شب یلدا از ۲۰ آذر ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح، در مبادی تأمین کالا ورود داشته‌ایم تا کالاها به قیمت پایین‌تری به دست مردم برسد.

سرگلزایی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ بازرس در قالب ۱۵ تیم در سطح بازار نظارت می‌کنند، عنوان کرد: قیمت کالاهای عرضه‌شده در نمایشگاه شب یلدا، ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چنانچه مورد و شکایتی مردم در خصوص گران فروشی، تقلب و تخلفات احتمالی واحدهای صنفی مواجه شدند می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند، و ظرف مدت ۲۴ ساعت این گزارشات رسیدگی و حق و حقوق مردم برگشت داده می‌شود.

کد خبر 1739685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha