نظرسنجی: بیشتر اسرائیلی‌ها اعتماد خود را نسبت به نتانیاهو از دست دادند

نتایج یک نظرسنجی در رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بیشتر اسرائیلی به «بینامین نتانیاهو» اعتماد ندارند و خواهان انتخابات جدید بلافاصله پس از آتش بس هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، نتایج نظرسنجی موسسه دموکراسی اسرائیل حاکی از آن است که بیشتر اسرائیلی‌ها اعتماد خود نسبت به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی از دست دادند، این درحالی است که انتقادها علیه نتانیاهو و اختلاف نظر بین اعضای دولت وی افزایش یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ۶۹ درصد از شهرک نشینان صهیونیستی اجرای انتخابات جدید بلافاصله پس از جنگ در غزه را تایید می کنند.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۶۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اسرائیل فاقد یک برنامه سازمان یافته برای پیامدهای پس از آتش بس غزه هستند.

۶۴.۵ درصد از شهرک نشینان درباره توافق برای آزادی اسیران اسرائیلی دربند مقاومت فلسطین در غزه اعتقاد ندارد که اسرائیل بتواند اسرا را بازگرداند. اما ۳۵.۵ درصد از شهرک نشینان معتقدند که امکان بازگرداندن اسرا وجود دارد.

برهمین اساس، نتایج این نظرسنجی درحالی اعلام شد که تل آویو شاهد تظاهرات گسترده خانواده‌های اسرائیل اسرائیلی علیه بنیامین نتانیاهو و رفتار این رژیم در این پرونده است.

در نتیجه راهپیمایی مردمی در سراسر جهان به ویژه کشورهای غربی برای محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و مطالبه برای آتش بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، ۳۹ درصد از اسرائیلی تخمین زدند که تبلیغات اسرائیلی از آغاز جنگ هفتم اکتبر بد یا بدتر شده است.

باتوجه به عدم دستیابی به اهداف ادعایی اسرائیلی درجنگ غزه و ادامه مقابله مقاومت فلسطین، آویگدور لیبرمن، وزیر سابق جنگ این رژیم گفت که جنگ ابزار نتانیاهو برای ماندن در قدرت است.

وی گفت: اینجا کابینه جنگی مضطربی وجود دارد که نمی فهمد به چه چیزی منجر می شود.

کد خبر 1739699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha