کشاورزی؛ جهاد در راه خودکفایی

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: فعالیت در بخش کشاورزی در راستای دستیابی به خودکفایی و تامین امنیت غذایی کشور جهاد محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست با سید اسماعیل علوی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه کشاورزی یک جهاد است، اظهارکرد:کشاورزی به واسطه خدماتی که برای تامین امنیت غذایی کشور می دهد هم ردیف با جهاد ثواب و پاداش دارد.

کشاورزی؛ جهاد در راه خودکفایی

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و باغداری ساری با استاندارها فاصله دارد باید زمینه تولید محصولات صادراتی فراهم شود، گفت: همچنین در زمینه دامپروری و مرغداری نیز باید نظارت شود تا شاهد گرانی در بازار گوشت قرمز و سفید نباشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم نظارت در حوزه کاهش مصرف سموم در کشاورزی و باغداری تاکید کرد و خواستار رفع دغدغه مشکلات کشاورزان و باغداران برای فروش محصولات شد.

کشاورزی؛ جهاد در راه خودکفایی

وی با بیان اینکه کشاورزی، باغداری و دامپروری و ... باید با مدیریت جهاد کشاورزی در ساری انجام شود تا شاهد مدیریت نعمت اراضی کشاورزی و باغی باشیم، ادامه داد: باید زمینه سودآوری کشاورزی و باغداری و ... فراهم شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت صنعتی شدن دامپروری، گفت: باید زمینه اشتغال تحصیلکرده ها در بخش صنعتی شدن این صنعت فراهم شود.

کشاورزی؛ جهاد در راه خودکفایی

وی برلزوم تقویت کشت گیاهان دارویی در ساری تاکید کرد و افزود: همچنین باید امکانات درمانی دام سبک و سنگین در دسترس باشد.

کشاورزی؛ جهاد در راه خودکفایی

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین خواستار رفع مشکلات حوزه تامین بذر مورد نیاز کشاورزان شد.

کد خبر 1739728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha