هنیه امروز به مصر می‌رود

اسماعیل هنیه امروز در رأس یک هیئت بلند پایه برای آتش بس و تبادل اسرا وارد مصر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، یک منبع نزدیک به حماس اعلام کرد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز چهارشنبه (۲۹ آذر ماه) راهی مصر می‌شود تا مذاکراتی را برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی انجام دهد.

این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: هنیه در رأس یک هیات عالی رتبه  به قاهره سفر می‌کند تا دیدارها و گفت‌وگوهایی از جمله با عباس کامل، مدیر اطلاعات مصر داشته باشد.

این منبع افزود: گفتگوها درباره توقف جنگ، آماده سازی برای تبادل اسرا، پایان دادن به محاصره نوار غزه، ورود کمک‌ها به غزه، خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهای خود در غزه و شمال نوار غزه خواهد بود.

این دومین سفر هنیه به مصر از زمان آغاز تجاوز در هفتم اکتبر است. وی اولین دیدار خود را در نهم نوامبر گذشته انجام داده بود.

مصر و قطر در اواخر نوامبر یک آتش بس هشت روزه را میانجی گری کردند که طی آن ۸۰ اسیر اسرائیلی در ازای ۲۴۰ اسیر فلسطینی آزاد شدند.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین حدود ۲۵۰ اسرائیلی را اسیر کرد که ۱۲۹ نفر از آنها هنوز در غزه بازداشت هستند.

جنبش حماس چند روز پیش بار دیگراعلام کرد که  تا زمان عدم توقف جنگ در غزه، به مذاکره برای تبادل اسرا باز نمی‌گردد و این خبر را به همه میانجی‌گران ابلاغ کرده است.

کد خبر 1739845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha