مدرسه تئاتر شبستان آموزش را در جوار علاقه قرار داده است

شوندی، با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه ساخت نمایش‌های کوتاه با محور مفاهیم دینی گفت: مدرسه تئاتر شبستان می‌تواند در این عرصه تقش موثری را ایفا کند.

«حسین شوندی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به اهمیت گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح مساجد، از رویکرد مدرسه تئاتر شبستان تقدیر و اظهار کرد: این مدرسه منجر به شکل‌گیری یک روند جریان‌ساز و نظام‌مند برای بچه‌های مسجد شده است هرچند که به هر روی باید نسبت به مساله آموزش شرکت‌کنندگان توجه ویژه و مستمری داشت.

این استاد تئاتر با بیان اینکه مدرسه تئاتر شبستان منجر به مواجهه ساختاری و مشخص شرکت‌کنندگان با هنر تئاتر می شود، افزود: این دوره‌ها آموزش را در جوار علاقه قرار می دهد، به این معنا که ممکن است فردی علاقه به یک هنر داشته باشد اما از کم و کیف آن مطلع نباشد، مدرسه تئاتر شبستان با رویکرد آموزشی خود در واقع منجر به مواجه متفاوت بچه‌های مسجد با هنر نمایش خواهد شد، از سوی دیگر روند کارگاهی ذیل این مدرسه، هنرمندان جوان را برای یک کار حرفه‌ای در آینده امیدوار و آماده می کند.

شوندی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم مدرسه تئاتر شبستان بیشتر روی نمایش های کوتاه از مفاهیم دینی کار کند نَه نمایش های تاریخی، چراکه ما عموما به آثار تاریخی، اشتباها دینی می گوییم و تولیدات تاریخی را هم‌ردیف با تولیدات هنری دینی در کنار هم قرار می دهیم در حالی که چنین نیست.

وی اضافه کرد: یک واقعه تاریخی رخ داده و بر اساس آن یک اثر هنری ساخته می شود، این در حالی است که مفاهیم دین در واقع معانی والایی از مسائل مختلف را در خود جای داده است که برای هر زمان کاربرد دارد.

شوندی در پایان خاطرنشان کرد: البته نظر من این نیست که نباید به کارهای تاریخی بپردازیم، بلکه فکر می کنم باید با نوآوری به مسائل نگاه کرد. نمایش دینی سریع با ذهن مخاطب ارتباط برقرار می کند و تاثیر خود را می‌گذارد، من تصور می کنم مدرسه تئاتر شبستان فرصتی در راستای تحقق این مساله است.

کد خبر 1739929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha