یادواره شهدای روحانی در سقز برگزار شد

یادواره شهدای روحانی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان در شهر سقز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در یادواره شهدای روحانی که در شهرستان سقز برگزار شد، اظهار داشت: شهدای روحانی، شهدای آگاهی هستند.

وی با بیان اینکه اعمال، رفتار و گفتار ما باید مطابق با شهدا باشد، عنوان نمود: بر اساس آیه صریح قرآن، شهدا در راه حق مجاهدت نموده اند و شهدای روحانی این خطه هم با داشتن سه ویژگی بارز ؛آگاهی، ایمان و شجاعت این مسیر را طی نمودند.

حجت الاسلام پورذهبی افزود: روحانیان با آگاهی نسبت به اعتقادات، احکام و اخلاق، در همه بُرهه ها، جامعه را آگاه نموده اند و به همین دلیل برای این عزیزان، عنوان شهید آگاهی هم تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی های روحانیان شهید، ایمان به خداوند و شجاعت بوده است، افزود: این عزیزان با ایمان راسخ و سخنان شجاعانه، راه معنویت را پیمودند و از حق دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: به نسبت جمعیت، آمار شهدای روحانی در ایران اسلامی، بیش از دیگر قشرهای مردمی است.

در ادامه با اهدای لوح سپاس خانواده شهیدان روحانی؛ محمد صالح ترابی، عبدالحمید فرقانی، عبداله فتاحیان، محمد امینی، محمد احمد زاده، عبیداله محمدی، محمود محمدی، رشید علومی و محمد شیخ الاسلامی تجلیل شدند.

کد خبر 1739936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha