بیان و تبیین شخصیت حضرت فاطمه (س) برای نسل جوان ضروری است

نوری با تاکید بر ضرورت بیان و تبیین شخصیت حضرت فاطمه (س) برای نسل جوان، گفت: به دلیل آن که ساحت مقدس حضرت و این الگوی تمام عیار انسانیت است شخصیت ائمه اطهار و بزرگواران دین برای نسل جوان باید تبیین شود.

غلامرضا نوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری  شهدای سراب قلعه شاهین در ایام فاطمیه، گفت:حضرت زهرا(س) به عنوان یک بانوی تاثیرگذار در حوادث ابتدای اسلام و اولین شخص در دفاع از ولایت حضرت علی(ع) در تاریخ اسلام است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سراب قلعه شاهین افزود:هدف از اجرای ویژه برنامه های فاطمیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، تاثیری گذاری مستقیم و غیر مستقیم بر عموم مخاطبان خود در همه گروه های سنی است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) پس از ۱۸ سال زندگی براثر ظلم‌های فراوان حاکمان وقت و رنج و غم وفات پدرش حضرت محمد (ص) به روایتی در ۱۳ جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند و این بانوی پاک دامن صدر اسلام الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان مسجدی است.

نوری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که حضرت زهرا (س) به ما آموخته درس مسئولیت‌پذیری است لذا حضرت زهرا(س) چند نوع مسئولیت‌پذیری شامل شناخت و معرفت خداوند، مسئولیت تربیت فرزندان، مسئولیت همسرداری، مسئولیت در قبال همسایه و مسئولیت جامعه را بر عهده داشتند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سراب قلعه شاهین اظهار کرد:در ایام فاطمیه برنامه های مختلفی در کانون و مسجد با حضور پرشور جوانان همچون برپایی مراسمات ایام فاطمیه، برگزاری نمایشگاه عفاف وحجاب، سیاه پوشش کردن مسجد و کانون، اجرای طرح ترنم بهشتی، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری کلاس قرآن واحکام از جمله برنامه های شاخص در ایام فاطمیه است.

وی در پایان گفت:همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های مختلف عزاداری و سوگواری در کانون‌های منتخب مساجد استان کرمانشاه برگزار شده است.

کد خبر 1739955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha