ضرورت جهت دهی جشنواره جهادگران علمی به سوی علوم انسانی

پهلوانیان گفت: رهبری در حوزه علوم انسانی تاکید داشتند که توجه جدی تر شود و پاشنه آشیل ما علوم انسانی است و ما را از رسیدن به تمدن نوین اسلامی به چالش می کشاند که بسیج باید در جهاد علمی و علوم انسانی به جدتر ورود کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، احمد پهلوانیان مدیرکل سازمان صدا و سیمای فارس امروز چهارشنبه(۲۹ آذر) در جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار کرد: مسیر دانش پژوهشی مسیر کشف حقیقت است و باید از دانش بر اساس اندیشه ای که دارید به فناوری رسید و سپس به اکتشاف حقیقیت رسید. 
وی بیان کرد: اکتشاف حقیقت در جان کسی رخ می دهد که از این ابزار استفاده می کند و تا فرجام برای رسیدن به دانش و واقعیت ها از چهار ابزار و مسیرهای حس، عقل، شهود و نقل بهره خواهد برد.
وی ادامه داد: باید با رویکرد توسعه محور، پیشرفت گرا و رویکرد تمدنی پیش رفت زیرا چهار مسیر حس، عقل، شهود و نقل به جایگاه توازن رسیده باشند و مشکل ما با تمدن غرب در همین است که ما با غرب در زیرساخت مشکل داریم.
وی گفت: اصل تمایز و تقابل با تمدن غربی بر اساس همین زیرساخت ها است که بر اساس فلسفه لذت گرایی افراطی و غریزه حیوانی زندگی شکل بگیرد.
پهلوانیان تاکید کرد: رهبری در حوزه علوم انسانی تاکید داشتند که توجه جدی تر شود و پاشنه آشیل ما علوم انسانی است و ما را از رسیدن به تمدن نوین اسلامی به چالش می کشاند که بسیج باید در جهاد علمی و علوم انسانی به جدتر ورود کند.
گفتنی است که در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، از بیش از ۵۰ نفر از برگزیدگان دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس و نخبگان علمی استان تجلیل شد. همچنین از شبکه علمی مردمی حل مسئله، طرح پینگر آکوستیک، ربات رادیو دارو، تکنولوژی لایه کوانتومی تلویزیون QLED و رادار آکوستیک برای استفاده زیرسطحی و زیردریایی ها در این جشنواره رونمایی شد.
کد خبر 1739998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha