خدمت‌رسانی کاروان نوکری فاطمی در قهستان/ اهالی ۲۰ روستا میزبان روضه حضرت زهرا (س) شدند

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: ۵۰ روحانی کاروان نوکری فاطمی با استقرار در ۲۰ روستای بخش قهستان دهه فاطمیه باشکوهی را در این منطقه رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  مهدی هنری امروز (۳۰ آذر)  در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان، اظهار کرد: به توفیق الهی و عنایات اهل بیت به‌ویژه حضرت زهرا (علیهم السلام) مانند سال‌های قبل، کاروان نوکری فاطمی امسال نیز فعالیت خود را با همت و مشارکت ۵۰ نفر از طلاب و روحانیون بومی و غیر بومی در منطقه قهستان آغاز کرد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی  در ادامه گفت: کاروان نوکری فاطمی در حدود ۲۰ روستای منطقه قهستان اقدام به برپایی مراسم عزاداری طی ایام شهادت حضرت زهرا (س) کرده است.

وی افزود: محور و عرصه های خدمت کاروان نوکری فاطمی در این ایام شامل حضور در مدارس و برنامه‌های تربیتی و آموزشی در مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه می‌شود.

هنری بیان کرد: همچنین کاروان نوکری فاطمی در زمینه فعالیت‌های عمرانی و خدمت رسانی جهادی عمومی به محرومین‌،برگزاری روضه و سخنرانی هر شب تا شام شهادت، برپایی هیئت سیار در روستاهای با جمعیت کم که امکان استقرار روحانی و مبلغ نیست را داشته است.

وی ادامه داد: کار تربیتی با کودکان در حاشیه سخنرانی روحانی و مبلغ جهت نظم جلسه و سایر برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدامات کاروان نوکری فاطمی بود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان چند سالی می‌شود در دهه‌ اول محرم و ایام فاطمیه زمینه ساز مراسم عزاداری در مناطق مرزی و روستایی خراسان جنوبی است.

هنری این اقدامات را جریان‌ساز برشمرد و خاطرنشان کرد: تمامی مراسمات عزاداری با همکاری و هماهنگی امام روستا، اهالی و روحانیون مبلغ انجام می‌شود.

کد خبر 1740036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha