لزوم ورود جدی حوزه برای صیانت از هویت ایمانی و اخلاقی مردم

آیت الله اعرافی برلزوم تحقق برنامه پنج ساله حوزه های علمیه در استان مازندران تاکید کرد و گفت: هویت ایمانی و اخلاقی مازندران باید بازشناسی شده و در عمق و ضمیر جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان مازندران، آیت الله علیرضا اعرافی- مدیر حوزه های علمیه و  عضو شورای نگهبان در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه مازندران که در مجتمع اهل بیت (علیهم السلام) ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس مازندران به ویژه شهدای مظلوم غزه و اعلام انزجار از جنایات ددمنشانه اسرائیل کودک کش در غزه، با بیان اینکه تاکنون سه سفر به این خطه از شمال کشور داشته، اظهار کرد: پیرو نشست با شورای حوزه های علمیه استان مشکلات و مسائل دیارعلویان احصا شده و پیگیری و اتخاذ تصمیم می شود.

وی ضمن تحسین اقدامات حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر سابق حوزه های علیمه استان مازندران در مدت تصدی براین کرسی، افزود: امید است مدیران و مردم برای تقویت حوزه های علمیه مازندران بیش از پیش تلاش کنند.

آیت الله اعرافی به پیشینه دینی، علمی، فکری و فرهنگی مازندران، گفت: تاریخ نهضت ها و جریان سازی های مهم سیاسی و اجتماعی نشان از نقش موثر علمای دینی و علمی مازندران دارد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت و علمای دینی مازندران علاوه بر ایران در جهان نیز پرتو افکنده است، ادامه داد: تمام بار شرح، تفسیر، نشر و گسترش اندیشه حکمت متعالیه بر دوش مرحوم ملا علی نوری بوده است ایشان شارع بی بدیل حکمت متعالیه بوده اند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نقش راهبری، حرکت بخش و تحول آفرین علمای دینی مازندران در عرصه های مختلف، گفت: هویت ایمانی و اخلاقی مازندران باید بازشناسی شده و در عمق و ضمیر جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه باید هویت دینی و اخلاقی مردم مازندران به دانشگاه ورود پیدا کند، خاطرنشان شد: هویت دینی مردم دشمن دارد عده ای تلاش دارند تا هویت دینی را از نسل جوان بگیرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گفتمان نوعی را در جهان معاصر پدید آورد و امروز پرچمدار شعار های نو هستیم، گفت: امروز دامنه انقلاب اسلامی در جهان در حال گسترش است و این اعجاز الهی است.

وی با بیان اینکه احزاب کفر و نفاق برای تضعیف انقلاب اسلامی گردهم جمع شده اند اما به پشتوانه ملت و هدایت های داهیانه رهبری شاهد صدور تفکر انقلاب اسلامی در دنیا هستیم، افزود: هویت دینی و انقلابی مردم ایران باید در عمق آموزش و پرورش و دانشگاه نفوذ و رسوخ داشته باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ما مسئول صیانت، حفظ و ارتقای هویت دینی، اخلاقی و ایمانی ملت ایران هستیم، گفت: با شعار نمی شود در این مهم موفق بود بلکه باید برپایه خرد، تحقیق و تدبیر هویت ایمانی و اخلاقی ملت حفظ شود.

وی به برنامه پنج ساله استانی اشاره کرد و افزود: اسناد آینده حوزه در این برنامه پنج ساله دیده شده است باید به قدر وسع و امکانات باید این راه طی شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه برای تحقق این برنامه باید شاهد رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه در استان باشیم، گفت: امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش حوزه‌های علمیه در راستای خدمت به مردم و فرهنگ استان باشیم.

وی با بیان اینکه ورودی حوزه نباید کاهش یابد، بیان کرد: با توجه به فرهنگ و ظرفیت‌های موجود و نیاز علمی و فرهنگی که استان دارد، امیدواریم حوزه‌های علمیه استان با شتاب بیشتری به‌سوی پیشرفت حرکت کنند.

آیت الله اعرافی برلزوم رونق و پویایی مدارس علمیه استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حوزه برای تحقق ارزش های الهی باید مطالبه گر و پاسخ گو باشد، گفت: باید برای آینده نظام در حوزه نیرو تربیت شود.

کد خبر 1740060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha