"یلدای مهربانی" شبی برای گره گشایی از نیازمندان

در آستانه شب یلدا همه دست به دست هم داده تا شادی ها را با توزیع اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند در جامعه ترویج دهند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ فاطمه رحیم زاده- یلدا داستانی به درازای تاریخ دارد. پیر و جوان، خرد و کلان در آخرین شب پاییز برای تجدید پیوند دور هم جمع می شوند، پیوندی به وسعت دل‌ها و بهانه یلدا مجالی است برای تکرار تلخ و شیرین زندگی‌.

شب‌نشینی در کنار خانواده، عزیزان و بزرگان خانواده لذتی وصف نشدنی است که مانند آن را کمتر می‌توان در جایی دید که متأسفانه با وجود مشکلات اقتصادی این روزها دید و بازدید رنگ باخته و کمتر شده است.

گرچه دورهمی در شب یلدا بهانه‌ای برای دیدار بزرگان خانواده و عزیزان است اما برپایی مهمانی شب یلدا و تهیه سور و سات شب چله با وجود شرایط سخت اقتصادی  مشکلاتی را برای برخی افراد و خانواده‌ها ایجاد کرده است.

یلدا قدمتی کهن داشته و شبی است که همه دوست دارند دور هم باشند و غنی و فقیر هم نمی‌شناسد، اما ما ایرانی‌ها معتقد هستیم که باید در طول سال به‌خصوص در ایام خاص، شادی‌هایمان را تقسیم کرده و همه با هم شاد باشیم.

با توجه به مشکلات موجود لازم است برای تدارک این شادی و برپایی شادی خانوادگی شرایطی فراهم کنیم که دیگر هموطنان نیازمند هم لذت کافی از این شب بلند سال در کنار خانواده ببرند. پویش یلدای مهربانی فرصت مناسبی است تا حلقه وصل میان نیازمندان و نیکوکاران تقویت شده و شاهد افزایش همبستگی اجتماعی و فرهنگی باشیم.

photo_2023-12-21_16-35-32.jpg

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان‌جنوبی از آغاز پویش یلدای مهربانی از سوی این نهاد در آستانه شب یلدا خبر دادو گفت: این پویش با عنوان یلدا یک دقیقه مهربان‌تر در راستای کمک به خانواده های نیازمند جهت تهیه ۱۰ هزار سبد معیشتی شامل میوه و شیرینی به ارزش ۲ میلیارد تومان برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت این نهاد اجرا می شود.

محمد عرب با اشاره به این که شب یلدا، فرصتی برای تقسیم مهربانی ها است گفت: مردم نیکوکار استان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای تهیه هرسبد در این طرح، گرمابخش محفل نیازمندان باشند.

وی با بیان اینکه می توان شادی ها را با رعایت همه اصول با هم تقسیم کرد، گفت: گاهی اوقات هزینه‌های زیادی که می‌شود، ترویج تجمل‌گرایی را به دنبال دارد که می‌تواند آسیب‌رسان باشد که با هدایت هزینه‌های اضافی به سمت خانواده‌های محروم علاوه بر اجر معنوی و ایجاد آرامش درونی، می‌توان بخشی از مشکلات آن‌ها را نیز برطرف کرد.

 محسن مهربانی فر- دبیر هیأت امنای مسجد صدیقه طاهره (س) بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به توزیع سبد معیشتی یلدای فاطمی بین نیازمندان گفت: مرکز نیکوکاری مسجد صدیقه طاهره(س) در مناسبت های مختلف ملی، مذهبی و... کمک های مؤمنانه ای برای محرومان انجام می دهد.

دبیر هیأت امنای مسجد صدیقه طاهره (س) بیرجند جامعه هدف تحت پوشش را 730 خانوار در قالب هزار و 825 نفر اعلام کرد و گفت: در پویش یلدای مهربانی در قالب بسته های معیشتی یلدای فاطمی اقلامی مانند میوه شب یلدا(انار، پرتقال و سیب) البسه گرم و کافشن بین نیازمندان تحت پوشش توزیع خواهد شد.

مهربانی فر افزود: 90 بسته میوه شامل سیب، انار و پرتقال نیز در شب یلدا به ارزش 27 میلیون تومان بین افراد تحت حمایت توزیع می شود.

photo_2023-12-21_16-35-23.jpg

وی هزینه هر بسته میوه را 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر میوه 20 بسته شامل البسه گرم زمستانی کاپشن، ژاکت و... نیز بین محرومان و افراد نیازمند توزیع می شود.

مهربانی فر با بیان اینکه البسه تهیه شده برای سنین کودکی تا میانسالی است، ارزش هر بسته البسه را بالغ بر 500 هزار تومان اعلام کرد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 150 میلیون ریال اطعام غذای گرم، توزیع سبد غذایی بین افراد تحت حمایت انجام شده است.

وی کمک های نقدی جمع آوری شده شامل فطریه، کفاره و... را بالغ یک میلیارد و 414 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: 140 سبد غذایی بین محرومان توزیع شد و از مبالغ کفاره هم حواله نان تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت.

به گفته وی برای دو خانواده هم ماشین لباسشویی و بخاری تأمین و 40 بسته لوازم التحریر هم در ابتدای مهر تهیه و بین افراد تحت حمایت توزیع شد.

زهرا رضاپور- معاون کانون خادمیاران رضوی مسجد امام رضا (ع)خیابان ظفر هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی افراد تحت حمایت این مسجد و کانون را 25 خانوار با یکصد نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 15 خانوار (50 نفر) را ایتام به خود اختصاص داده اند.

photo_2023-12-21_16-35-08.jpg

معاون کانون خادمیاران رضوی مسجد امام رضا (ع)خیابان ظفر با بیان اینکه اولویت افراد و خانواده ایتام است، گفت: به مناسبت شب یلدا در پویش یلدای مهربانی اقلامی مانند میوه، سیب زمینی و البسه تهیه شده و در حال توزیع است.

وی ارزش هر سبد میوه و سیب زمی را 500 هزار تومان و ارزش البسه گرم را هم بالغ بر 500 هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: حدود 500 عدد نان هم طی چندین مرحله بین نیازمندان و ایتام تحت حمایت توزیع می شود.

به گفته وی آش نذری نیز بین خانواده های نیازمند توزیع شده است و روند توزیع اقلام خوراکی و... در حال انجام بوده و ادامه دارد.

کد خبر 1740133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha