سهم ارزش افزوده گلستان باید افزایش یابد

زنگانه گفت: استان گلستان در بسیاری از ارزش زنجیره‌های تولید دارای رتبه‌های برتر کشوری است ولی سهم ارزش افزوده آن پایین است و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی‌محمد زنگانه شامگاه امروز (پنجشنبه ۳۰ آذر) در نشست توسعه زنجیره‌های ارزش با حضور فعالان اقتصادی گلستان با رئیس جمهور گفت: استان گلستان در بسیاری از ارزش زنجیره‌های تولید دارای رتبه‌های برتر کشوری است ولی سهم ارزش افزوده آن پایین است و باید افزایش یابد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۷۰ درصد جی‌پی‌تی استان از بخش خصوصی است، افزود: باید زنجیره ارزش‌های این بخش توسعه یابد و به منابع زنجیره تولید توجه شود.

وی با اشاره به تهیه و تدوین اسناد توسعه ۳۰ بخشی برای توسعه و پیشرفت استان، ادامه داد: این اسناد با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.

زنگانه اظهارداشت: از ۱۳ کلان پروژه استان، سه پروژه به منظور تقویت سرمایه گذاری در استان در یک برنامه پنج ساله احصا شده است.

استاندار گلستان از افزایش ۲ درصدی سهم تولید ناخالص استان خبر داد و گفت: افزایش سهم استان،   درآمد سرانه گلستانی‌ها را به میانگین کشوری افزایش خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر ارزش زنجیره طیور، غلات و توتون گلستان در کشور به ترتیب ۱۱، ۹ و ۸۰ درصد است، اما سهم ارزش افزوده این محصولات به ترتیب سه، سه و ۲۰ درصد است.

زنگانه با بیان اینکه استان گلستان دارای ۱۳۵ کیلومتر نوار ساحلی است، گفت: در استان گلستان ظرفیت مهمی در جهت اقتصاد دریامحور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی افزود: این استان در تولید ماهیان خاویاری ظرفیت خوبی دارد که با توجه به آن سریعتر به هدفگذاری سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی تا ۵۰۰ میلیون دلار دست خواهیم یافت.

استاندار گلستان با اشاره به خطوط ریلی نیز گفت: کریدور شمال - جنوب گلستان نیز می‌تواند قابلیت‌های این بخش را تا ۱۰ برابر افزایش دهد.

وی افزود: تنوع قومی و فرهنگی استان گلستان ضمن تقویت سیاسی افزایش توسعه و زمینه کسب درآمدزایی مردم استان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 1740178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha