کسانی که خود را خرج امیر مومنان(ع) نکردند در تمام ظلم ها شریک هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: کسانی که خود را خرج امیر مومنان امام علی(ع) نکردند که حضرت بر کرسی خلافت بنشیند در تمام گناه و ظلم های که تا امروز شده است شریک هستند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه در مسجد جامع مافی گفت: اگر ما خدا را یاری کنیم ما را یاری می کند که منحرف نشویم، عاقبت بخیر شویم، توفیق مجاهدت هنگام زندگی داشته باشیم و لحظه مرگ شهادت و در قیامت توفیق شفاعت به دست آوریم.

وی افزود: مبنای دفاع از حق اعتقاد است کسی که اعتقاد به حق دارد بر مبنای عقل سخن می گوید. حضرت زهرا (س) به حق ولایت اعتقاد راسخ داشتند که با جان خود از آن دفاع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه تا زمانی که مساجد احیاء نشود آمار طلاق، دزدی، فساد پایین نمی آید، عنوان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است اگر فرزندان ما مسجدی شوند مردم آزار و بی حیا نمی شوند هرچه آمار مسجدی های ما بیشتر شود آمار فساد و فحشا کمتر می شود. 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت زهرا (س) خطاب به مردم فرمودند اگر همه شما بر ولایت امیرمومنان امام علی(ع) جمع می شدید یک دانه گناه در زیر این آسمان انجام نمی شد، یک ظلم به مظلوم نمی شد و یک حق پایمال نمی شد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: کسانی که خود را خرج امیر مومنان امام علی(ع) نکردند که حضرت بر کرسی خلافت بنشیند در تمام گناه و ظلم های که تا امروز شده است شریک هستند؛ کسانی که در جمهوری اسلامی خود را خرج نمی کنند که پرچم ولایت و اسلام بالا بیاستد و مساجد احیاء شوند در ظلم و گناهانی که انجام می شود شریک هستند. حضرت زهرا(س) هرچه داشت برای احیا ولایت خرج کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بلاها و امتحانات دو دسته هستند بخشی اجباری و بخشی اختیاری هستند، گفت: یکی از امتحانات الهی انجام واجبات همچون نماز، روزه، خمس، زکان، حج، جهاد، امریه معروف است، اهل بیت افزون بر واجبات به مستحبات هم عمل کردند، عمل به واجبات، ترک محرمات، خدمت به مردم و تحمل مشکلات، ایثار و فداکاری امتحانات انتخابی هستند.

وی افزود: پاک شدن در دنیا ارزان است اما در برزخ و قیامت بسیار گران است انسان در دنیا با صدقه و خیرات پاک می شود؛ اما در قیامت با آتش پاک می شود در حالی که برای آن بلا مرگی وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سخت ترین امتحان الهی جهاد است، ابراز کرد: رزمندگان ما در مسیر جهاد الهی دوری از خانواده، اسارت و جانبازی پذیرفتند که در آخرت به امتحانات سخت تر گرفتار نشوند. یکی از امتحانات آخرالزمان بلاهایی است که بر سر مردم می آید. مردم یمن با اینکه از ما فقیرتر هستند اما گفتند که ما حاضریم هرآنچه در سفره خود داریم با مردم غزه نصف کنیم، مردم ایران مراقب باشید که اگر در کمک به مردم غزه درست انجام وظیفه نکنید خداوند بلایی همچون کرونا در پیش روی ما قرار دهد. خداوند ما را امتحان می کند وقتی به شما پول می دهد خمس و زکات و صدقه آن را بدهید امروز مردم غزه امتحان همه مردم دنیا هستند در غزه آب و آذوقه نیست، به فریاد آنها برسید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اهل بیت(ع) به ما یاد دادند اگر خدا را یاری کنید امتحان خود را انجام دادید. اظهار کرد: آنها باید در انجام واجبات، ترک محرمات، تحمل مشکلات ایثار و فداکاری الگوی ما باشند. 

کد خبر 1740192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha