دولت لبخند را هر چه زودتر بر لبان برنجکاران ما بیاورد

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دولت عزیز می بایست لبخند را هر چه زودتر بر لبان برنجکاران ما بیاورد گفت: شرمنده زنان گیلانی هستیم که با کهولت سن و با هزاران بیماری و درد مجبور هستند برای آبروی خویش با شرافت وارد زمین های شالیزار شوند، ولی قیمت فروشش منصفانه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ابوالقاسم ابراهیمی_ امام جمعه موقت رودسر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱ دی) با بیان اینکه ما که چیزی نداریم و خداوند همه چیز از جان و مال را من به ما دادت است گفت: خداوند ما را در این مغازه دنیا جا داده و همه جنس ما را خریدار است، اما این بی انصافی است که ما در این خرید و فروش ارزنده  که خداوند خریدار است شرکت نکنیم.

وی با قدردانی از مردم شهر که در برپایی عزای صدیقه کبری، در ایام فاطمیه سنگ تمام گذاشتند گفت: این جریان در کل استان با شور و یکپارچه انجام شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در آستانه سالروز وفات ام البنین، مادر آقا قمر بنی هاشم هستیم  گفت: اینروز روز، تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است چرا که این زن نمونه مانند همه مادران و همسران شهدا صلابت،   بزرگی و وفاداری را تجلی دادند.

وی همچنیم به دو مناسبت پیش رو در هفته جاری یعنی، ثبت احوال و تشکیل نهضت سواد آموزی، اشاره کرد و در ادامه ضمن قدردانی از استاندار و دیگر مسئولان شهرستان که برای رفع مشکل دانشکده مهندسی شرق گیلان در تلاش هستند، افزود: برخی ها نیز، تلاش دارند که این دانشکده تعطیل شود درحالی که این حرکت، حرکت مناسبی نیست.

ابراهیمی تصریح کرد: این دانشکده متعلق به این شهرستان است و می بایست مانند یک ثروت آنرا حفظ کنیم و مشکلات جوانان را که در آنجا مهمان ما هستند، مرتفع سازیم.

وی در ادامه به نگرانی عمومی مردم در خصوص بحث مالیات نیز اشاره کرد و گفت: چیزی که سال گذشته فضا را دل نگران کرد بحث مالیات بود اگرچه در هر کشوری مالیات برای گردش امور کارهای یک کشور لازم و ضروری است.


ابراهیمی خاطر نشان کرد: مالیات و اخد آنرا کسی نمی تواند منکر شود اما دولت عزیز باید برای خیلی از کسبه ها و شغل های کوچک که درآمد محدودی دارند و زندگی برایشان سخت است تدابیر ویژه تری داشته باشند.

وی، قیمت برنج را مشکل دیگری عنوان کرد که اینروزها دغدغه  مردم این شهرستان است و بیان کرد:  مسئولان در ماه های، گذشته در این رابطه سخن گفتند ولی حقیقتا اینروزها لبخند بر لبان کشاورزان در این استان وجود ندارد.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به خرج هایی که برای کشاورزی وجود دارد، قیمت تمام شده یک کیلو برای خود کشاورز ۳۵-۴۰ هزار تومان می شود ولی در بازار ۶۰-۶۵ هزار تومان فروخته می شود که باعث شرمندگی است.

وی اذعان کرد: شرمنده زنان گیلانی هستیم که با کهولت سن و با هزاران بیماری و درد مجبور هستند برای آبروی خویش با شرافت وارد زمین های شالیزار شوند، ولی قیمت فروشش منصفانه نیست که دولت عزیز می بایست این لبخند را هر چه زودتر بر لبان برنجکاران ما بیاورد.

کد خبر 1740263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha