زیست مؤمنانه در سایه یلدای مهدوی مسجد جامع گلبستان نکا

حجت‌الاسلام مطهری فرد گفت: ایجاد روحیه نشاط در محل و تنوع در زیست مؤمنانه از جمله اهداف پویش یلدای مهدوی است.

حجت الاسلام محمدصادق مطهری فرد - امام جماعت کانون فرهنگی هنری گلستان نکا و دبیر امور مساجد نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: شب یلدا شب صله رحم و احترام به بزرگان خانواده و دورهمی های پر نشاط و به دور از گناه است و باید در است راستا با توجه به تاکیدات دین اسلام سنت صله رحم ترویج شود.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) همه انسانها را به صله رحم سفارش کرده و صله رحم را بخشی از دین  دانسته و کسی که صله رحم را به جا نیاورد دینش ناقص است و لذا باید به این امر مهم اهتمام ورزیم.

زیست مؤمنانه در سایه یلدای مهدوی مسجد جامع گلبستان نکا

امام جماعت کانون فرهنگی هنری گلستان نکا و دبیر امور مساجد نکا با اشاره به ویژه برنامه شب یلدا در کانون مسجد جامع گلبستان یادآور شد: با حضور نمازگزاران مراسم یلدای مهدوی در این‌کانون برگزار و سخنانی از شب چله گفته شد، غزلیاتی قرائت شد، تفألی از حافظ زده شد وداستان نقل شد.

-حجت الاسلام‌مطهری فرد گفت: همچنین اشعار سنتی خوانده شد و نیز در وصف امام عصر مدیحه سرایی شد و در پایان ضمن برگزاری سنت حسنه صله رحم و دورهمی، پذیرایی انجام شد تا ضمن سلامت و سادگی، سنت های حسنه ترویج شود و این همه؛

برای ایجاد روحیه نشاط در محل و تنوع در زیست مؤمنانه بوده است.

به گزارش شبستان، یلدای مهدوی در کانون مسجد جامع گلبستان نکا با همکاری امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج برادران و خواهران، کانون فرهنگی هنری و مرکز خیریه شهدای گلبستان برگزار شد.

کد خبر 1740276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha