نوجوانان کانون های تخصصی خواهران به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

اعضای کانون های تخصصی خواهران مکتب حاج قاسم و منتظران مهدی (عج) به تماشای فیلم «بچه زرنگ» نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت کانون تخصصی خواهران مکتب حاج قاسم، مسجد النبی (ص) و کانون تخصصی خواهران منتظران مهدی (عج)، مسجد امام سجاد (ع) شهر دهدشت، نوجوانان دختر عضو این کانون‌ها به تماشای فیلم «بچه زرنگ» در سینما دهناد نشستند.

سحر رست، مدیر کانون فرهنگی تخصصی خواهران هدف از این کار را بالا بردن روحیه دانش آموزان قبل از امتحانات نوبت اول این افراد دانست.

نوجوانان کانون های تخصصی خواهران به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

نوجوانان کانون های تخصصی خواهران به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

نوجوانان کانون های تخصصی خواهران به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

نوجوانان کانون های تخصصی خواهران به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

نوجوانان کانون های تخصصی خواهران به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

نوجوانان کانون های تخصصی خواهران به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

درباره قصه‌ بچه زرنگ چه می‌دانیم؟

داستان انیمیشن «بچه زرنگ» مانند دو انیمیشن قبلی گروه «هنر پویا» داستانی دو وجهی است؛ قصه از یک سفر خانوادگی به جنگل ابر آغاز می‌شود و پسر کوچک خانواده که نامش محسن است و خود را یک ابرقهرمان می‌داند، با یک قلاده ببر آشنا می‌شود.

آشنایی با ببر مازندران که از گونه‌های منقرض‌شده است، زمینه‌ساز ورود کاراکتر اصلی فیلم به دنیای حیوانات و ماجراهای آن‌ها می‌شود اما از جایی به‌بعد این فیلم هم مانند «شاهزاده روم» و «فیلشاه» سراغ مضامین دینی می‌رود.

درباره خالقانش چه می‌دانیم؟

«هنر پویا» حالا یکی از برندهای شناخته‌شده در جریان انیمیشن‌سازی سینمایی در ایران است. نام شرکتی که کمتر از یک دهه قبل با رونمایی از انیمیشن «شاهزاده روم» برسر زبان‌ها افتاد و بعدها با «فیلشاه» ثابت کرد در جریان صنعتی شدن انیمیشن‌سازی در ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

از چهره‌های شاخص «هنر پویا» می‌توان به حامد جعفری و هادی محمدیان اشاره کرد. این دو در مقام تهیه‌کننده و کارگردان، دو پروژه اول این شرکت را در نیمه دهه ۹۰ به سرانجام رساندند و رکورد استقبال مخاطب از یک انیمیشن سینمایی در چرخه اکران عمومی را از آن خود کردند.

«بچه زرنگ» به‌عنوان محصول سوم هنر پویا را هم حامد جعفری تهیه کرده است و نام هادی محمدیان هم در ترکیب کارگردانانش دیده می‌شود اما این‌بار بهنود نکویی و محمدجواد جنتی هم در کارگردانی او را همراهی کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های مهم انیمیشن‌ها برای جذب مخاطب، استفاده از صداپیشگان حرفه‌ای است که در پروژه «بچه زرنگ» این مسئولیت را سعید شیخ‌زاده به‌عنوان یکی از چهره‌های جوان اما باسابقه دوبله برعهده داشته است. از مهمترین چهره‌هایی که به دعوت شیخ‌زاده با این پروژه همراه شده است می‌توان به هومن حاجی‌عبدالهی اشاره کرد. او به جای کاراکتر ببری در انیمیشن «بچه زرنگ» صحبت کرده و استفاده‌اش از لهجه مازندرانی برای این ببر، یادآور نقشی است که خود حاجی‌عبدالهی در سریال «پایتخت» ایفا می‌کرد و با دیالوگ «ناپلئونی رو بیارم!» حسابی به شهرت رسید.

درباره تولیدش چه می‌دانیم؟

یکی از مهمترین برگ‌برنده‌های انیمیشن «بچه زرنگ» تکنیک بالای آن در زمینه گرافیک و فضاسازی بصری است. البته فیلم از منظر داستانی و محتوایی نقطه ضعف‌هایی جدی دارد که در فرصت نقد و بررسی می‌توان به آن‌ها پرداخت اما واقعیت این است که تکنیک تولید این انیمیشن و کیفیت بالای تصاویر آن، بخشی از این نقصان‌های محتوایی را جبران کرده است.

کیفیت فنی فیلم باعث شد که رونمایی از آن در جشنواره فیلم فجر موردتوجه داوران قرار بگیرد. این انیمیشن سینمایی با راه‌یابی به بخش سودای سیمرغ و رقابت با فیلم‌های بلند داستانی توانست در شش بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود.

«بچه زرنگ» در بخش‌های بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین صداگذاری، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد سیمرغ شد اما این جایزه را به‌عنوان بهترین انیمیشن دریافت کرد.

درباره اکرانش چه می‌دانیم؟

«بچه زرنگ» از پنجم مهرماه و در کنار «هتل» راهی چرخه اکران شدند و هر دو فیلم خیلی زود قدرت خود را برای جذب مخاطب به سالن‌های سینما به رخ کشاندند. درباره «هتل» البته این وضعیت قابل پیش‌بینی بود اما «بچه‌زرنگ» را از این منظر می‌توان پدیده اکران پاییزی معرفی کرد.

فیلم «بچه زرنگ» تا به اینجا توانسته بالغ‌بر ۶۱ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند که این آمار برای بازه یک هفته‌ای اکران این فیلم کودک و نوجوان، بسیار قابل توجه است.

کد خبر 1740287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha