گفتمان زن‌محور در شیروان برگزار می‌شود

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: ویژه برنامه مربیان کُنش‌گر با موضوع زن و با حضور اساتیدی از قم و گفتمانی در این خصوص برگزار می‌شود.

محمد محمدزاده قانعی، رییس شورای هیئات مذهبی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: مراسم مربیان کنش گر ویژه بانوان فعال فرهنگی اجتماعی، دینی و مذهبی دی ماه امسال در مکان دارالقرآن حضرت زهرا سلام الله علیها مسجد مسلم بن عقیل(ع) شیروان برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه این برنامه به مدت یک روز برگزار می شود خاطرنشان کرد: در این ویژه برنامه اساتید دعوت شده به موضوعاتی همچون نقش، جایگاه و مسئولیت بانوان در جامعه، خانواده، همسرداری، فرزندآوری، تربیت فرزندان، تحکیم خانواده، الگو گیری از ائمه اهل بیت(ع) و غیره خواهند پرداخت.

محمدزاده قانعی اضافه کرد: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و سایر مسئولان در بحث جمعیت، فرزند آوری و خانواده سعی بر این است با دعوت از اساتید قم و مشهد و دعوت از بانوان فعال در عرصه های مختلف کلاس های مزبور در محل آستان مبارک امامزادگان برگزار شود تا بتوانند مهارت های لازم را به سایر بانوان انتقال و آموزش دهند.

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه عنوان کرد: بانوان در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیار نقش‌آفرین هستند و مهمترین نقش آنها در خانواده است، نقش زنان در زمان جنگ تحمیلی نقشی بی‌بدیل بود و زنان منشأ حمایت، اثرگذاری و پیشران در نقش‌آفرینی هستند.

محمدزاده قانعی با بیان اینکه زنان با روحیه در تمام دوران انقلاب اسلامی پشتیبان خانواده خود بودند، اضافه کرد: زنان با شجاعت و شهامت در کنار مردان برای پیاده کردن اسلام با امید به آینده ایستادند.

وی درباره توانمندی‌های بانوان ایرانی در تمام عرصه‌های علمی، فناوری، تحصیلی و دانشگاهی و شغلی و غیره بیان کرد: زن ایرانی در کنار حفظ بنیان نهاد خانواده و نقش مادری، توانسته در جامعه نیز تأثیر گذار باشد.

کد خبر 1740311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha