تخصیص بودجه‌های عمرانی به زودی به خراسان جنوبی

قناعت گفت: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی و همچنین پروژه‌های سنواتی و مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به زودی شاهد تخصیص‌های بودجه‌های خوبی به استان خراسان جنوبی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح امروز (۲ دی) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و اشتغال بخش اعظمی از مردم استان در بخش کشاورزی، هرچه این صندوق از طرف بخش دولت حمایت شود به نفع استان و کشاورزان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این جلسه با توجه به اهمیت صندوق توسعه بخش کشاوری، اختصاص حداقل ۱۰ میلیارد تومان و حداکثر ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استان برای تقویت منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مصوب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عرضه عمده زعفران در فصل برداشت زعفران در بورس، سبب ضرر و زیان زعفرانکاران می‌شود، افزود: با پیگیری بخش دولتی و نمایندگان استان خراسان جنوبی برای کمک به زعفران‌کاران در مجلس شورای اسلامی از عرضه عمده زعفران در بورس کالا در بازه زمانی فصل برداشت زعفران جلوگیری شده است.

قناعت با بیان اینکه باید توزیع اعتبارات بند (ب) تبصره(۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هدفمند باشد، تصریح کرد: همچنین شهرداری‌های استان باید مکلف شوند این اعتبارات در زمینه پروژه‌های ابلاغی و عمرانی هزینه شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عدم وجود تقاطع غیرهمسطح در مرکز استان و ضرورت ایجاد آن، خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در بیرجند از محل اعتبارات بند (ب) تبصره(۱۱) قانون بودجه انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برای تعریف و تصویب پروژه‌ها تفویض اختیار می‌کند.

قناعت در ادامه افزود: مدیران باید بخش ملی اعتبارات محرومیت‌زدایی را با جدیت پیگیری کنند تا سهم استان خراسان جنوبی از این اعتبارات ملی بیشتر باشد و مدیری موفق‌تر و دارای درایت است که بروز و ظهورش در وزارتخانه‌ها برای جذب اعتبارات ملی پررنگ‌تر باشد.

استاندار خراسان جنوبی از سفر داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه طی دو هفته آینده به استان خبر داد و گفت: امیدواریم با حضور ایشان شاهد جذب اعتباراتی خوبی در استان خراسان جنوبی باشیم.

وی گفت: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی و همچنین پروژه‌های سنواتی و مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به زودی شاهد تخصیص‌های بودجه‌های عمرانی خوبی به استان خراسان جنوبی خواهیم بود.

قناعت در پایان حمله تروریستی و مسلحانه به مرکز انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران که منجر به شهادت ۱۱ نفر شد را محکوم کرد و افزود: فراجا همیشه در خط مقدم و در حال خدمت‌سانی و ایجاد امنیت در کشور است و این گروهک تروریستی هم باید تقاص پس دهد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین شهادت سه تن از نیروهای مخلص و فداکار ارتش جمهوری اسلامی که در حین مانور عملیاتی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، را به مردم شهیدپرور ایران اسلامی و به ‌ویژه خانواده های معظم این شهیدان گرانقدر تسلیت گفت.

کد خبر 1740348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha