تحویل ۲۸ هزار کلاس درس در کشور به همت دولت سیزدهم

صالحانی با اشاره به اهمیت دولت سیزدهم به آموزش و فضاهای آموزشی، گفت: در دولت سیزدهم تا این زمان ۲۸ هزار کلاس درس معادل روزانه ۳۸ کلاس درس تحویل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، شهریار خواجه صالحانی در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی اولین مدرسه اوتیسم در استان مرکزی، ضمن تقدیر از مسئولان استان مرکزی و خیرین در ساخت مدرسه تخصصیی اوتیسم، گفت: یکی از سیاست های سازمان استثنایی کشور این است که با فضا سازی مدارس موجود امکان ادامه تحصیل برای این قشر از دانش آموزان فراهم گردد چرا که امکان ادامه تحصیل دانش آموزان اوتیسم در کنار دانش آموزان عادی وجود ندارد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر رعایت مفاد سند تحول بنیادین و لزوم استفاده امکانات آموزشی برای همه دانش آموزان در هر شرایط، افزود: بعضی از دانش آموزان دارای اختلالاتی هستند که امکان تحصیل آنها برای مدارس عادی وجود نداشته و لازم است برای ادامه تحصیل در مدارس تخصصی آموزش ببیند که ساخت چنین مدارسی و فراهم کردن امکانات برای تحصیل این عزیزان ضروری است.

رئیس حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، اضافه کرد: دولت سیزدهم این موضوع را در سازمان نوسازی مدارس در دستور کار داده و برای اولین بار در استان مرکزی و به همت خیر نیک اندیش مدرسه تخصصی اوتیسم کلنگ زنی شد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از توجه خیرین به این دانش آموزان بیان کرد: در دولت سیزدهم تا این زمان ۲۸ هزار کلاس درس معادل روزانه ۳۸ کلاس درس تحویل شده است که بخشی از آنها مدارس تخصصی اوتیسم بوده که انشا الله به زودی شاهد تکمیل و تحویل این پروژه خیری باشیم.

صالحانی ادامه داد: این مدرسه در کوی امیرکبیر شهرستان اراک با زیربنای ۱۴۶۴ متر مربع در یک طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان توسط خیر ساخته خواهد شد.

گفتنی است، عملیات اجرایی مدرسه ده‌کلاسه اوتیسم با همت خیر نیک‌اندیش «حاج محمد مهدی همتی» و با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان اراک حضرت آیت الله دری نجف آبادی، جواد لنجابی مدیرکل نوسازی مدارس، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و خیرین و نیکوکاران آغاز شد.

کد خبر 1740356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha