آیین گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد

آیین گرامیداشت هفته پژوهش با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیین گرامیداشت هفته پژوهش با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان در سالن همایش‍های این دانشگاه برگزار شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این آیین با اشاره به جایگاه تولید علم و فناوری گفت: امروز تولید علم و فناوری به‌صورت کامل و جامع و بر مبنای شاخص‌های پاسخگو درآمده و مرجعیت علمی در سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هم از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

پناهی با بیان اینکه اولین الزام برای کسب مرجعیت علمی، داشتن نیروهای متخصص و نخبه است، تصریح کرد: ما در قبال دانشجویان و پژوهشگران مسئول هستیم و باید تمام تلاش خود را برای حفظ نخبه های دانشگاه ها در داخل کشور انجام دهیم.

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران با بیان اینکه دیپلماسی سلامت یکی از ارکان دستیابی به مرجعیت علمی ‌به شمار می‌رود، تصریح کرد: از مهم‌ترین حوزه‌های دیپلماسی در دنیا دیپلماسی سلامت است؛ چراکه سلامت مقوله‌ای همگانی است و هیچ کشوری بدون تضمین سلامت در سایر کشورها نمی‌تواند سلامت کشور خود را تضمین کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی ارتش به عنوان دانشگاه ماموریت‍محور گفت: ما اعتقاد داریم که مباحث مربوط به علوم جدید باید گسترش یابد و خوشحال هستیم که حرکت دانشگاه های ماموریت محور مثل دانشگاه علوم پزشکی ارتش با شعار علم،تعهد، ایمان و تلاش ادامه دارد و رمز موفّقیت شما همین است و من معتقدم رشد و پیشرفت دانشگاه های ماموریت‌محور را باید با پیشرفت های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح مقایسه کنیم که بسیار چشمگیر بوده است.

در ابتدای این آیین، امیر سرتیپ دوم پزشک محسن رجایی نژاد، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش گفت: در راستای برطرف کردن نیازها باید تولید علم کنیم و علم بدون تحقیق و پژوهش به دست نمی آید و این علم است که موجب اقتدار، قدرت، عزت و در نهایت موجب رفاه می شود.
در پایان این آیین از محققان و پژوهشگران برتر قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 1740494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha