پدافند هوایی ارتش میزبان سی و سومی دوره مسابقات قرآن

حجت الاسلام دنیادیده با شاره به حضور ۱۹۰ نفر از فعالان قرانی در دهمین دوره مسابقات قران پدافند هوایی ارتش گفت:سی و سومین مسابقات قرانی ارتش به میزبانی ارتش در مشهد مقدس برگزار می شود.

حجت الاسلام دنیادیده رییس مرکز دارآلقران اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد سی و سومین مسابقات قرآنی ارتش به میزبانی پدافند هوایی ارتش گفت: این مسابقات در نیروهای چهارگانه برگزار شده و نفرات برتر به سی و سومین مسابقات قرآنی ارتش راه می یابند. در سطح پدافند هوایی ارتش قریب به ۱۹۰ نفر شرکت کردند. رشته های این دوره از مسابقات قرآن عبارتند از اذان، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ جزء، قرائت، تحقیق و ترتیل، مفاهیم و .... است. این مسابقات در سطح پدافند ارتش دهمین سال متوالی را پشت سر می گذارد. رقابت این دوره از مسابقات در میان پرسنل کادر، وظیفه و دانشجویان برگزار می شود که البته امتحانات دانشجویان به دلیل امتحانات پایان ترم آنها زودتر برگزار شد و نفرات برتر آنها در اختتامیه حضور می یابند.

رییس مرکز دارآلقران اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: برگزیدگان در این دوره از مسابقات به مرحله نهایی مسابقات ارتش راه می یابند و از نیروهای مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند. نفرات برتر از پنجم دی ماه به مدت روز به رقابت می پردازند. از پدافند هوایی ارتش در هر یک از رشته ها سه نفر وارد مرحله نهایی می شوند و اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات ارتش در روز چهارشنبه ۶ دی ماه در مشهد مقدس برگزار می شود و در هر مقطع و هر رشته سه نفر معرفی می شوند.

وی در مورد مسابقات حدیث گفت: این مسابقات همه ساله برگزار می شود و کتابی انتخاب و در سطح مقدماتی در تمام سطوح پدافند توزیع می شود و نفرات برتر منتخب به سطح منطقه ای و پس از آن در سطح نیروها و سطح ارتش راه می یابند.

حجت الاسلام دنیادیده در مورد امار حافظان قران در پدافند هوای ارتش یادآور شد: در نیروی پدافند هوایی ارتش قریب به سه هزار و ۵۰۰ حافظ فعالیت قرآنی دارند که از یک جزء تا ۳۰ جزء را شامل می شود. آمار حافظان قرآنی هر شش ماه تغییر می کند و سه هزار حافظ قرآن در سطح تثبیت قرآن هستند و ۵۰۰ نفر در شش ماهه دوم سال به این آمار افزوده می شوند.

کد خبر 1740505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha