ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حفظ حیات انقلاب است

حجت الاسلام هاشمی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: این مهم لازمه حفظ حیات انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز(۳ دی)، در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان ازنا اظهارداشت: موضوع ایثار و شهادت حفظ حیات انقلاب اسلامی و ابزار آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: تاکیدات امام راحل در تاسیس این بنیاد و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه ایثار و شهادت همگی به این نکته ترویج برای حفظ حیات برمی گردد.

وی عنوان کرد: بنیاد شهید تبلور یک زندگی از فرایندهای اصول دین همان معاد است، ادامه داد: به فرموده امام راحل شهدا از این جهت که در مکتب امام حسین(ع) به شهادت می رسند امام زاده هستند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به پیش رو بودن دهه ولایت و بصیرت اظهارکرد: در دهه بصیرت طرح سپاس عمومی اداریدر شهرستان اجرا شود.

وی به بحث یک درصد بودجه فرهنگی دستگاه های اجرایی در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: این بودجه طبق قانون است و باید به آن عمل شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بحث ساماندهی گلزار شهدا اظهارکرد: در کل استان تاکنون ۴۹۵ قبر نیازمند ساماندهی است و در این راستا همکاری فرمانداری و شهرداری ها ضروری است.

وی در ادامه به اهمیت موضوع مسجد محوری ااره کرد و گفت: پیشنهاد می شود در هر محله ای که شهید دارند جلسات در مساجد همان محلات برگزار شود و اقدامات با نگاه خدمت و پیوست اداری انجام شود که بتوان گره ای از مشکلات محلات را باز کرد.

کد خبر 1740534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha