تحقق تأکیدات رهبری در علم و فناوری نیازمند جهاد علمی است

لامعی‌گیو گفت: رهبر معظم انقلاب لازمه پیشرفت کشور را توجه به علم، دانش و فناوری می‌دانند، شرط رسیدن به همه این امور تحقیقات و پژوهش و در یک واژه، جهاد علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد لامعی گیو امروز (۳ دی ) در آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت که در دانشگاه بیرجند برگزارشد، اظهارداشت: علم و دانش و فناوری جایگاه بالایی در اندیشه مقام معظم رهبری دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: در دانشگاه بیرجند چند سند مبنا و نقشه از جمله بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار قرار داده ایم و اگر به بیانیه به درستی عمل شود هم از موانع عبور خواهیم کرد و هم در همه عرصه ها به خصوص عرصه علم و فناوری پیشرفت بسیار خوبی خواهیم داشت.

لامعی در ادامه گفت: اگر ما به تاریخ اروپا نگاه کنیم؛ وقتی آن ها توانسته اند ۲۰۰ سال بر جهان حکومت کنند، بدون شک در سایه علم و فناوری بوده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب لازمه پیشرفت کشور را توجه به علم، دانش و فناوری می دانند، افزود: لازمه رسیدن به همه این امور را تحقیقات و پژوهش و در یک واژه، جهاد علمی است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به راهیان پیشرفت تاکید کرد: باید دستاوردهای بیش از ۴۰ سال انقلاب را برای قشر جوان و جامعه تبیین کرد و یکی از اهدافی که در راستای جهاد تبیین مدنظر داریم، بحث اعزام گروه های دانشجویی و حتی اساتید به راهیان پیشرفت است.

وی ادامه داد: مجموعه عظیم دانش بنیان سپاهان اصفهان، مجموعه بسیار توانمند در کشور است در جهت ایجاد بالندگی و فضای علمی در کشور به حساب می آید و در گام اول، نمایشگاهی تحت عنوان ارائه تولیدات و آثار آن ها را در قالب اشکال مختلف در دانشگاه بیرجند داریم وسپس بازدیدی نیز ار این مجموعه دانش بنیان سپاهان اصفهان خواهیم داشت.

لامعی گیو با بیان اینکه ما در آستانه فرارسیدن هفته بصیرت قرار داریم، گفت: تا پایان زمان برگزاری این نمایشگاه، برنامه های مختلف علمی،فکری، فرهنگی و ... در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

کد خبر 1740550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha