از «بلک‌برن» تا «غزه»/ مساجد کمک‌های خود را به مرز رفح ارسال کردند

متولیان مساجد «بلک برن» انگلیس برای ارائه کمک‌های مالی جمع آوری شده به غزه از گذرگاه رفح بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «Blackburn news»، متولیان مساجد «بلک برن» انگلیس برای ارائه کمک‌های مالی جمع آوری شده به غزه از گذرگاه رفح بازدید کردند.

مساجد بلک برن از چندی پیش شروع به جمع آوری کمک‌های مالی برای فلسطینی‌های آسیب دیده در غزه کردند و تا کنون موفق به ۳۰۰ هزار پوند شده اند.

داوطلبان پس از جمع آوری این مقدار پول به سمت گذرگاه غزه رفتند و به تهیه و توزیع هزاران بسته اضطراری کمک کردند.

اعضای تیم اعزامی مساجد «بلک برن» برای دیدار با نمایندگان هلال احمر به این منطقه سفر کردند.

آنها اعلام کردند که این پول توسط اعضای مسجد «القوسیه»، و مرکز مذهبی اسلامی «لیمینگتون»، مسجد «الرضا» و دو مسجد دیگر در بولتون جمع‌آوری شده بود.

از «بلک‌برن» تا «غزه»/ مساجد کمک‌های خود را به مرز رفح ارسال کردند

این طرح ابتدا توسط موسسه خیریه «امید برای بشریت» بریتانیا مطرح شد و مساجد بلک برن نیز همکاری خود را با طرح آغاز کرده و مسئولیت اصلی آن را بر عهده گرفتند.

هزاران غیرنظامی در غزه به دلیل حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه، جان خود را از دست داده‌اند.

«مصابح هلداروی» از اعضای تیم اعزامی به غزه بیش از سه دهه است که برای توزیع کمک به مناطق حادثه دیده سفر می‌کند و مشارکت فعالی در امور خریه دارد.

وی درباره سفر به مرز رفح گفت:هفته گذشته به راه افتادیم و چند روز را در مرز رفح گذراندیم؛البته همانطور که همه می دانند ورود و خروج از غزه دشوار است.

از «بلک‌برن» تا «غزه»/ مساجد کمک‌های خود را به مرز رفح ارسال کردند

هلداروی گفت: مبلغی که در دست داشتیم بسیار زیاد بود و مردم در اهدای این هزینه‌ها بسیار سخاوتمندانه بوده اند؛ ما نیز وظیفه داریم امانتداری کنیم و هر طور شده امانتی مردم را به دست ساکنان غزه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه این یک وضعیت اضطراری بین المللی است و میلیون ها نفر آواره شده اند، گفت:از همه کسانی که در این تلاش به ما کمک کردند، تشکر می کنم.

بسته‌هایی که قرار است به دست مردم غزه برسد حاوی اقلام ضروری برای خانواده‌هایی است که به دلیل درگیری‌های جاریکه در آن هزاران غیرنظامی در کشته شده‌اند، مجبور به فرار به مکان‌های امن شده‌اند.

داوطلبان این اقدام خیریه ابراز امیدواری کردند که مساجد بتوانند نقش مهم خود را در ترویج انسان‌دوستی و کمک به بشریت در شرایط بحرانی ایفا کنند.

کد خبر 1740579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha