تبدیل مساجد «تامیل نادو» به مراکز امداد برای کمک به سیل‌زدگان هندو

اعضای جامعه مسلمانان حدود ۵۰ مسجد را در مناطق «تیرونلولی» و «تووتوکودی» واقع در «تامیل نادو»  به مراکز امداد برای کمک به سیل‌زدگان از همه مذاهب به ویژه هندوها تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «theindianawaaz»، در پی بارندگی‌های اخیر در تامیل نادو از ۱۷ تا ۱۹ دسامبر، اعضای جامعه مسلمانان حدود ۵۰ مسجد را در مناطق «تیرونلولی» و «تووتوکودی» واقع در «تامیل نادو»  به مراکز امداد برای کمک به سیل‌زدگان از همه مذاهب به ویژه هندوها تبدیل کردند.

در یک هماهنگی مشترک بی سابقه، زمانی که باران های سیل آسا خانه های بسیاری از افراد در تامیل نادو را ویران کرد، اعضای جامعه مسلمانان درهای مساجد خود را به روی آنها باز کردند.

حدود یک هزار نفر تنها در مساجد «پاتاپاتو» در نزدیکی شهر «تیرونلولی» پناه گرفتند.

«محمد غنی»، از دست اندرکاران راه‌اندازی رح درهای باز مساجد به روی سیل‌زدگان در این باره گفت: حدود ۳۰ مسجد از ۱۵۰ مسجد تنها در «ولسوالی» به مراکز امدادی تبدیل شده است.

وی افزود: در این چند روز نمازهای جماعت در مساجد اقامه نشد، زیرا سالن‌های نماز در اختیار سیل زدگان بود.

بسیاری از داوطلبان مسلمان با به خطر انداختن جان خود برای نجات قربانیان سرگردان و آوردن آنها به مساجد به مناطق سیل‌زده رفتند.

داوطلبان که از طرف مساجد به مناطق سیل‌زده اعزام شده بودند سه بار در روز غذای گرم برای قربانیان سیل سرو می‌کردند و به کودکان هم شیر داغ و بیسکویت می‌دانند.

داوطلبان علیرغم سختی هایی که به دلیل بارندگی های بی وقفه پیش آمد، غذاها را در محوطه مساجد تهیه و به صورت گرم سرو کردند.

آنها همچنین برای بیماران دارو تهیه می کردند و لباس و پتو را به رایگان توزیع می کردند.

داوطلبان مسلمان همچنین برای بسیاری از دانش آموزانی که در خوابگاه‌ها و  مدارس سرگردان بودند، بسته های غذایی را به صورت رایگان ارائه کردند.

داوطلبی که می خواست نامش فاش نشود، از خداوند به خاطر فراهم کردن چنین فرصتی تشکر کرد و گفت: اگرچه چنین وضعیتی ممکن است هرگز تکرار نشود، من به عنوان یک مسلمان احساس افتخار می کنم که به بشریت صرف نظر از دینشان خدمت می کنم.

سه منطقه جنوبی تامیل نادو شامل شهرهای توثوکودی، تیرونلولی و کانیاکوماری شاهد بارندگی شدید و وقوع سیل در باره زمانی ۱۷ تا ۱۹ دسامبر بودند.

کد خبر 1740658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha