محرومیت زدایی اولویت مسجد امام جعفر صادق(ع) است

علیخانی با اشاره به اینکه بچه های مسجد امام حعفرصادق(ع) نوشهر پای کار رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فردوسی جنوبی هستند، گفت:بعد از ابلاغ قرارگاه محله مهدوی انسجام بیشتری بین نیروها به وجود آمده که در این راستا مشکلات و آسیب‌های محله مورد بررسی و رفع قرار گرفت.

علیرضا علیخانی- مجری طرح محله مهدوی در نوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به جزییاتی از اجرای این طرح در محله فردوسی جنوبی که مردمانش به ترکی، کردی، گیلکی و فارسی سخن می رانند، اظهار کرد: طی ابلاغ سپاه کربلا این طرح را در منطقه فردوسی جنوبی زیرنظر پایگاه شهید باهنر و ام المومنین آغاز شد.

وی با بیان اینکه مردم فردوسی جنوبی ۱۹شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، افزود: با هدف محرومیت زدایی، رفع مشکلات و ضعف‌ها، هیات اندیشه‌ورز و کمیته‌های اقتصادی و زیربنایی تشکیل شد که با کمک شهرداری و فرمانداری اقدام به سدسازی، ایجاد جاده شورا، دیواره‌هایی برای جلوگیری از سیل و آسیب‌ها به محله شده است.

علیخانی با اشاره به تهیه ساختار و شناسنامه محله متشکل از فعالیت کمیته هفت گانه مهدوی، اعلام کرد: جمعیت جامعه هدف منطقه فردوسی جنوبی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد ۸۶۰ خانوار که به تفکیک هزار و ۷۵۴ نفر مرد و هزار و ۷۴۶ نفر مرد است.

مجری طرح محله مهدوی در نوشهر با بیان اینکه جلسات محله مهدوی با محوریت مسجد و امام جماعت هر ماه با حضور نخبگان، مسئولانی که در محله سکونت دارند برگزار می‌شود، عنوان کرد: همچنین ما در قالب کمیته‌های علمی و فناوری اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره کنکور، فتوشاپ، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با همکاری پارک علم و فناوری، برگزاری حلقه صالحین و نشست روشنگری و بصیرتی و موارد دیگر در محله فعالیت داریم.

وی با بیان اینکه در قالب محرومیت زدایی اقدام به تشکیل گروه جهادی شد، گفت: برگزاری کلاس های مداحی و مذهبی، گشت های رضویون و امنیتی، جلوگیری از بزهکاری، سرقت، توزیع و مصرف مواد مخدر نیز در راستای اجرای طرح محله مهدوی مورد توجه است.

علیخانی با بیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی با همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) نوشهر برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه وام‌های اشتغال و موارد دیگر نیز انجام میشود،  ادامه داد: ساختار کلی ما در قالب سه مسجد است اما قالب کار در مسجد امام جعفر صادق (ع) منطقه فردوسی جنوبی انجام می‌شود، خوشبختانه مسئولان شهرستان از این طرح حمایت کردند.

مجری طرح محله مهدوی در نوشهر با اشاره به پیشرفت روزافزون این طرح، یادآور شد: قشر کارگری و ضعیف جامعه از طرح محله مهدوی استقبال بیشتری دارند، برنامه ها برای همه گروه‌های سنی است اما جامعه هدف ما حدود ۴۲۰ نفر گروه سنی ۹ الی ۱۵ سال دختر و پسر هستند.

وی از برنامه برای هم افزایی جهت تشویق به جوانی جمعیت خبر داد و گفت: در محله فردوسی جنوبی مهمترین مسئله مشکل ضعف اقتصادی و معیشتی مردم است که پیگیر رفع آن‌ها هستیم.

کد خبر 1740688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha