نهاد کتابخانه ها و آموزش و پرورش دو بال مکمل برای توسعه آموزش و فرهنگ جامعه هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد وجه اشتراک رسالت کاری آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی استان را نهادینه کردن مسائل فرهنگی در جامعه از جمله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته سواد آموزی و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، معاون، کارشناسان‌، روسای ادارات نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه مربیان و آموزشیاران نهضت سواد آموزی شهرستان بویراحمد از کتابخانه عمومی زنده یاد آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی شهر یاسوج بازدید کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید ضمن تبریک هفته نهضت سوادآموزی، وجه اشتراک رسالت کاری آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی استان را نهادینه کردن مسائل فرهنگی در جامعه از جمله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت:تلاش می شود با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه، این مهم را بیش از پیش گسترش داده، چرا که این دو نهاد فرهنگی به مثابه دو بال مکمل برای توسعه آموزش و فرهنگ در جامعه هستند.

«محسن جبارنژاد» کتابخانه ها را پایگاه های اجتماعی مهم و محیطی عمومی برای استقبال از همه گروه های سنی برای کتاب خواندن دانست و افزود:این مراکز ضمن حفظ کارکرد سنتی خود، به رویکرد مدرن و جدیدی در ارائه برنامه ها برای توسعه فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخوانی روی آوردند.

وی از آمادگی کتابخانه های عمومی استان از اهالی سواد آموزی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد و ادامه داد:به همین منظور کارشناسان و آموزش دهندگان سوادآموزی استان به همراه خانواده هایشان در کتابخانه های عمومی استان به صورت رایگان ثبت نام می شوند.

جبارنژاد افزود:پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، کارت عضویت برای آنها صادر و کتاب های مورد نیاز و متناسب با کار آموزش دهندگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز کتاب را شهد شیرین تفکر، چکیده اندیشه، حاصل جهد، کوشش، تجربه و فعالیت چندین ساله یک نویسنده دانست و گفت: کتاب می تواند به عنوان یک همدم و رفیق شفیق ما باشد و به طور حتم کسی که با کتاب عجین باشد، هم صاحب سخن شده و هم دارای تجزیه تحلیل در برابر کار های روزمره و مشکلات زندگی می باشد.

«سید حمزه باقری نژاد» یکی از مشکلات جامعه امروز را فاصله گرفتن مردم از کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: اگر ما با ادبیات تاریخ ، فرهنگ و تمدن کهن غنی خودمان آشنا باشیم هیچ گاه اقدامی بر خلاف مصالح جامعه خود نخواهیم داشت.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هر جامعه ای رشد و بالندگی آن را در پی خواهد داشت.

کد خبر 1740746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha