آموزه‌های اسلام و مسیحیت مبتنی بر صلح و کمک به انسانیت است

رئیس شورای مساجد «پیتربورو» انگلیس در پیام خود برای تبریک کریسمس به مشرکات مسلمانان و مسیحیان و لزوم تقویت پیوند میان این دو گروه دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «peterboroughtoday»، رئیس شورای مساجد «پیتربورو» انگلیس در پیام خود برای تبریک کریسمس به مشرکات مسلمانان و مسیحیان و لزوم تقویت پیوند میان این دو گروه دینی تاکید کرد.

«عبد الچاودری» در این پیام گفت: من خوشحالم که پیام کریسمس را از طرف شورای مساجد مشترک پیتربورو به همه مردم مسیحی این شهر و سایر نقاط جهان ارسال می کنم و کریسمس و سال نو را به آنها تبریک می گویم.

وی با اشاره به وضعیت بد معیشتی بسیاری از افرادی که در انگلیس زندگی می‌کنند، خواستار همکاری میان‌ادیانی مسلمانان و مسیحیان برای کمک به نیازمندان و برطرف کردن این معضل شد.

رئیس شورای مساجد پیتربورو با اشاره به اینکه بریتانیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است گفت: چقدر غم انگیز است که بیشتر مردم در این کشور به دلیل قیمت های بالا و نرخ های بهره بالا با بحران هزینه زندگی روبرو هستند.

وی افزود: بسیاری از مساجد پیتربورو که دارای بانک‌های غذایی هستند مشکل غذایی تعداد زیادی از افراد نیازمند را برطرف می‌کنند اما هنوز هم هستند افرادی که از گرسنگی رنج می‌کشند.

«عبد الچاودری» همچنین گفت: مردم بسیاری برای گرفتن غذا در مقابل مساجد صف می‌کشند، در حالی که دولت خوشحال است که میلیاردها پوند برای تسلیحات نه برای دفاع از بریتانیا، بلکه برای فروش به رژیم صهیویینستی یا کشورهایی مانند اوکریان هزینه می‌کند.

رئیس شورای مساجد «پیتربورو» انگلیس افزود: ما در مقابل چشمان خود شاهد مرگ هزاران نفر از جوانان، سالمندان، زنان و نوزادان و نابودی ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن مذهبی، مدارس و سایر زیرساخت‌ها در غزه هستیم،اما دولت ما به رهبری آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی خواهان آتش بس و راه حل دائمی مناقشه طبق توافق سازمان ملل نیستند.

وی تصریح کرد که اکنون زمان نجات انسان ها و پایان دادن به جنگ و حل دائمی همه درگیری‌ها است.

«عبد الچاودری» گفت: آموزه های مسیحیت از طریق حضرت عیسی علیه السلام و اسلام از طریق حضرت محمد صلی الله علیه و آله چیزی جز صلح، محبت، مراقبت و کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر نیست.

وی در پایان گفت:بیایید پیام صلح، عشق و مراقبت را برای همه مردم نه تنها در زمان کریسمس بلکه در تمام سال منتشر کنیم و امیدوار باشیم و دعا کنیم که سال 2024 بهتر از سال 2032 از نظر کمک به بشریت باشد.

کد خبر 1740785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha