برگزاری آیین عشای ربانی در ارومیه

همزمان با سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) آیین عشای ربانی با حضور هموطنان آشوری در کلیسای ننه مریم ارومیه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، آیین عشای ربانی همزمان با سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) در تمامی کلیساهای آشوری ارومیه برگزار می شود  و هموطنان آشوری ارومیه امروز دوشنبه عصر، همزمان با ۲۵ دسامبر (چهارم دی) با انجام دعا و نیایش و احترام به مقام والای حضرت عیسی (ع) آیین عشای ربانی را در کلیسای ننه مریم ارومیه برگزار کردند. قیام به احترام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کُندر، دعای خیر و پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه برای روزه‌داران، تبرک آب و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

وجود ۱۰۰ شهید از جامعه مسیحی

حجت الاسلام میرزائی، مدیرکل بنیاد شهیدو امور امور ایثارگران آذربایجان غربی دراین مراسم   گفت: مسیحیان و پیروان سایر ادیان الهی در کشورمان علاقه وپایبندی خود را به سرزمین و آب و خاک خود به خوبی نشان داده اند.

وی  افزود: مسیحیان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس  در کنار هم وطنان مسلمان خود در دفاع از میهن عزیزمان بخوبی درخشیدند و وجود ۱۰۰ شهید از جامعه مسیحی گواه روشنی بر این ادعاست.

استکبار ترویج فرهنگ حضرت مسیح را مغایر با منافع خود می داند

کشیش داریاوش عزیزیان، روحانی کلیسای شرق آشور در ارومیه نیز در این مراسم گفت: استکبار ترویج فرهنگ حضرت مسیح را مغایر با منافع خود می داند.

وی افزود: حضرت مسیح حامل پیام صلح و دوستی است و باید همه پیروان آیین مسیح،  مروج همزیستی همه انسانها درکره خاکی باشند.

برگزاری آیین عشای ربانی در ارومیه

برگزاری آیین عشای ربانی در ارومیه

جشن‌های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ۲۵ دسامبر ( ۴ دی) آغاز شده و تا هفتم ژانویه ( ۱۶ دی ماه) ادامه دارد و آشوریان، چهارم دی ماه و ارامنه، ۱۶ دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) جشن می‌گیرند.

سنت‌های کریسمس «میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)» در برگیرنده نصب تصویر سنتی تولد آن حضرت، تزئین درخت کریسمس و تبادل هدیه بوده و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی‌های خانوادگی استوار است.

همچنین در سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) ضمن دیدار با خانواده شهدا هدایایی نیز توسط انجمن خیریه زنان به افراد بی‌بضاعت اهدا می‌شود.

گفتنی است؛ عشای ربانی (شام خداوند) یا آیین سپاسگزاری، یکی از هفت‌ آیین مقدس (هفت‌راز) به شمار می‌رود که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد و به آن تقسیم مقدس، راز محراب، راز خجسته هم گفته می‌شود.

کد خبر 1740820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha