بنیاد شهید، سمبل فرهنگ انسانی است

آیت الله عبادی گفت: به بنیاد شهید با این دید باید نگاه شود که یک سمبل برای فرهنگ انسانی در عبودیت و بندگی خدا است که ایثار لازمه آن محسوب می شود و اسوه آن هم کربلا است و در میان همه مردم دنیا پذیرفته شده و دلیلش اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز(۵ دی) در دیدار با معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: تمام این بنیاد، حقیقت فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: فلسفه خلقت انسان، مقام عبودیت و کمال انسان است و البته راه دور و درازی دارد و قله هایی است که باید زیر قدم قرار داد و حقیقت عبودیت وقتی است که انسان از حال کاسبی خارج شود.

وی ادامه داد: انسان هر کاری که انجام می دهد اول برای خودش یک نفعی در نظر می گیرد و بعد بر اساس آن نفع برای خودش کار و کاسبی می کند البته این ممنوع نیست و بعضی ها خدا را از ترس و بعضی ها به خاطر پاداش، خداوند را عبادت می کنند.

آیت الله عبادی در ادامه گفت: برخی از انسان ها حر و آزاد هستند و حقیقت فرهنگ اینجا به دست می آید و شرط عبادت، اخلاص است و اخلاص وقتی به دست می آید که حرکت با عشق باشد و حقیقت دین، عشق است و عاشق به خودش نمی پردازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اخلاص به معنای خود را خالص کردن است، افزود: این کار شهدا است و از همه آنچه که مال غیر خدا بوده، گذشته اند و با عشق همه چیز و خود را فدا کردند و این شاهد صادق است.

وی ادامه داد: بنابراین حقیقت معنی بنیاد شهید، حقیقت فرهنگ انسانی است و اصل فلسفه وجودی و هویتش، هویت فرهنگی است بنابراین ملتی که شهادت دارد، اسارت مال و پول و شیطان و شهوت و غیره ندارد.

آیت الله عبادی در ادامه عنوان داشت: به بنیاد شهید با این دید باید نگاه شود و یک سمبل برای فرهنگ انسانی در عبودیت و بندگی خدا است که ایثار لازمه آن محسوب می شود و اسوه آن هم کربلا است و در میان همه مردم دنیا پذیرفته شده و دلیلش اربعین حسینی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در جهت اجرا و عمل بهترین ها را انجام دهید و خالص ترین کارهای خود را د بنیاد شهید که سمبل فرهنگ انسانی است به تشنگان وادی عشق ارائه دهید.

کد خبر 1740899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha