ایجاد نشاط اجتماعی موجب تقویت امید می شود| راه اندازی پویش «به امید دیدار»

حجت الاسلام پورعلی با بیان اینکه مذهبی ها باید برای افزایش شادی و نشاط به نیت ائمه معصومین(علیهم السلام) نذر کنند، گفت: ایجاد نشاط اجتماعی موجب تقویت امید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام سید مرتضی پورعلی- دبیر قرارگاه نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی در هشتادوپنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران با محوریت بزرگداشت حماسه مردمی ۹دی و تقویت ایجاد شور و نشاط اجتماعی در این خطه ازشمال کشور برگزار شد، با بیان اینکه برخی از کشورهای دنیا وزارت شادی دارند، اظهار کرد: عربستان در دوره جدید عمره شهرهایی ایجاد کرده که مردم با نگاه تفریح به عربستان سفر کنند.

ایجاد نشاط اجتماعی موجب تقویت امید می شود

وی با بیان اینکه عربستان برای معرفی مساجد هفتگانه به حوزه توسعه گردشگری توجه ویژه دارد، افزود: باید اسلام و انقلاب را با شادی و نشاط به مردم معرفی کنیم.

حجت الاسلام پورعلی با بیان اینکه در کشوری مثل اسپانیا به بهانه ای جنگ شادی برگزار می شود اما در ایران اسلامی که مبانی زیادی برای افزایش نشاط اجتماعی هستیم که باید مورد توجه مسئولین امر باشد، گفت: هرگز گریه نماد غم و اندوه نیست از این جهت نمی تواند معیار پژوهش های سنجش شادی و نشاط باشد.

وی با اشاره به متغیرهای اصلی شادی و نشاط در اجتماع، ادامه داد: میزان دین داری افراد هرچه بیشتر باشد شادی و نشاط آنها افزان تر خواهد بود.

ایجاد نشاط اجتماعی موجب تقویت امید می شود

حجت الاسلام پورعلی بابیان اینکه ایمان و باور، میزان رضایت از زندگی و اجتماعات به افزایش شادی و نشاط کمک خواهد کرد، گفت: اجتماعات بالفعل و بالقوه در افزایش نشاط اجتماعی کمک می کند.

وی با بیان اینکه هیات ها و مساجد باید به شادی مردم پاسخ دهند، افزود: برای ولادت ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه ولادت حضرت زهرا(س) باید دهه گرفت.

حجت الاسلام پورعلی با بیان اینکه مذهبی ها باید برای افزایش شادی و نشاط به نیت ائمه معصومین(علیهم السلام) نذر کنند، خاطرنشان شد: امامان جماعت باید از ظرفیت نشاط اجتماعی برای جهت دهی افکار عمومی بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه اماکن آموزشی مانند مدرسه و دانشگاه نیز برای تقویت نشاط اجتماعی باید مورد توجه باشند، گفت: شادی برابر موسیقی نیست یکی از چیزهایی که مردم را شاید بتواند شاد کند برگزاری کنسرت است اما می توان با برگزاری برنامه های دیگر مردم را شاد کرد.

حجت الاسلام پورعلی با اشاره به جایگاه خانواده برای افزایش نشاط اجتماعی، افزود: نباید اجازه داد اجتماع خانواده از بین برود.

وی با تاکید براینکه فردگرایی نشاط اجتماعی را از بین می برد، گفت: دین با محوریت شادی باید تبلیغ شود.

حجت الاسلام پورعلی با بیان اینکه سواحل مازندران بهترین فرصت برای افزایش نشاط اجتماعی بر محور دین محسوب می شود، ادامه داد: باید با ایجاد تجمعات معنوی و ایجاد نشاط اجتماعی مشکلات مردم مرتفع شود.

وی با بیان اینکه نمادهای معنوی ولادت های ائمه(علیهم السلام) نظیر حضرت زهرا(س) باید در بازار جانمایی شود، گفت: مازندران وضعیت جمعیتی خوبی ندارد باید مدل خواهر برادری در اعیاد مسلمانان نظیر دهه کرامت برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام پورعلی با بیان اینکه سیره عملی ائمه اطهار(علیهم السلام) باید برای ترویج عفاف و حجاب و ... بهره گرفته شود، افزود: به طور نمونه روابط عاشقانه و عارفانه مومنین نظیر رابطه دوستانه حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) برای برادر خواهرهای جامعه امروز تبیین شود.

وی از اجرای طرح جمعه امید در ایام نیمه شعبان خبر داد و گفت: پویش «به امید دیدار» با هدف تقویت فرهنگ مهدویت راه اندازی خواهد شد تا مردم به نیت امام زمان(عج) به هموطنان خود تخفیف دهند.

حجت الاسلام پورعلی برلزوم معرفی روستا های شاد در مازندران تاکید کرد و افزود: فرزندآوری، کاهش سرقت، کاهش مصرف موادمخدر و... معیارهای انتخاب روستای شاد باشد.

کد خبر 1740930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha