برگزاری دوره آموزشی «مزاج شناسی و سبک زندگی اسلامی» ویژه طلاب فارس

حجت الاسلام اسدی گفت: دوره پرسش و پاسخ مزاج شناسی و سبک زندگی اسلامی ویژه طلاب طرح امین خواهر استان فارس برگزار شد.

حجت الاسلام احسان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس گفت: پس از دوره آموزشی مزاج شناسی و سبک زندگی اسلامی در فارس دوره دو روزه آنلاین پرسش و پاسخ در این مبحث، جهت پاسخ به سوالات طلاب در حوزه مزاج شناسی توسط استاد پاسخگو سرکار خانم مرضیه خادمی برگزار شد.

وی افزود: بنا به استقبال طلاب از این دوره و موثر بودن در امر تبلیغ آنان این دوره تا دوره تکمیلی به سبک پرسش و پاسخ برگزار می شود.

نماینده مرکز آموزش کاربردی حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه این دوره پرسش و پاسخ به روش آموزش کارگاهی و با هدف رفع نواقص دوره های آموزشی مزاج شناسی توسط مرکز آموزش کاربردی فارس برگزار شده است، عنوان کرد: طلاب با پرسش و پاسخ از اساتید به سوالات چگونگی شناخت مزاج ها و...با استاد پرداختند تا بهتر بتوانند در امر تبلیغ موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه مزاج شناسی انسان به طورکلی به شناخت طبایع و درک درست از عناصر چهارگانه برمی گردد، اظهار کرد: دید درست به طبیعت و تامل در آن باعث شناخت درست نسبت به محیط و در عین حال خود انسان می شود که این امر از مهمترین پایه های شناخت و درمان طبیبان کهن بوده است.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم نوع مزاج خود یا مخاطب را به طور دقیق شناسایی و برای اصلاح ضعف‌های آن اقدام کنیم؛ مطمئنا اگر از نظر جسمی و روحی (رفتاری) در شرایط بهتری از نظر شخصی و برخورد با مخاطب قرار می گیریم.

وی ادامه داد: طلاب با اهتمام ویژه به مسئله مزاج شناسی و مطالعه جدی در این موضوع می توانند در امر تبلیغ و مشاوره قوی عمل کنند.

انواع مزاج، از کجا بفهمیم مزاج ما چیست؟، ویژگی‌های جسمی و اخلاقی هر یک از مزاج‌ها، مزاج سودایی یا سرد و خشک، مزاج بلغمی یا سرد و ‌تر، مزاج صفراوی یا گرم و خشک، مزاج دَمَوی یا گرم و تر، مزاج درمانی و تبدیل هر یک از مزاج‌‎ها به یکدیگر، طبع هر یک از مواد غذایی و غذاهای مناسب هر مزاج، غذاهای مناسب مزاج سودایی، غذاهای مناسب مزاج بلغمی، غذاهای مناسب مزاج صفراوی، غذاهای مناسب مزاج دَمَوی و تاثیر مزاج بر ازدواج از جمله سوالات طلاب در این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 1740988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha